مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که با تشدید روند نظارت و بازرسی صنوف مختلف، امسال در فارس متخلفان گرانفروشی به پرداخت بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 26 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: غلامرضا سالاری گفت: بعد از ابلاغ مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید مجازات متخلفین صنفی، گرانفروشان به پرداخت جریمه معادل ده برابر میزان گرانفروشی محکوم شده‌اند و این تشدید مجازات‌ها، تاثیر بسزایی در بازدارندگی از وقوع تخلفات خواهد داشت.

به نقل از تعزیرات حکومتی فارس، سالاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۳۰۰ فقره پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی استان فارس تشکیل شده است.

او اضافه کرد: بیشتر این پرونده ها مرتبط با گرانفروشی کالاهای اساسی بوده که عمدتا توسط گشت‌های مشترک تشکیل یا از دستگاه‌های متولی نظارت به تعزیرات استان فارس ارسال شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان فارس خاطرنشان کرد: گرانفروشی بعد از درج نکردن قیمت روی کالا، بیشترین تخلف فعالان صنفی مختلف طی این مدت بوده است.

مدیرکل تعزیرات فارس همچنین از جریمه ۲۸۳ میلیارد ریالی گرانفروشان در این مدت خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر جریمه نقدی متخلفان و در راستای تشدید برخورد با گرانفروشی، برای بالغ بر ۵۰۰ واحد صنفی متخلف در فارس حکم پلمپ یا نصب پارچه‌نوشته اجرا شده است.

سالاری ضمن تشکر از کسبه و بازاریان به واسطه همراهی با طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تخلفات را از ناحیه عده ای قلیلی سودجو و منفعت طلب دانست و اضافه کرد: در کمیسیون تنظیم بازار فارس که به ریاست استاندار محترم برگزار می‌شود، تصمیمات مهمی برای نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

مدیرکل تعزیرات فارس اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی کلیه مجموعه‌های دخیل در این مهم و البته همراهی و همکاری مردم عزیز به عنوان بهترین ناظرین، شاهد به حداقل رسیدن تخلفات در این حوزه باشیم.

برچسب ها: گرانی ، جریمه ، گرانفروشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار