رییس پلیس راهور یزد:
رییس پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه شهر یزد با کمبود تجهیزات الکترونیکی کنترل سرعت و بویژه دوربین روبروست، گفت: دوربین‌های فعلی بعلت نقص فنی یا فرسودگی از مدار بهره برداری خارج شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 26 July 2022

سرهنگ مهدی زارع روز سه شنبه در واکنش به افزایش تلفات تصادفات رانندگی در شهر یزد که دلیل اغلب آنها سرعت بالاست به ایرنا گفت: معابر رینگ شهری و بلوارهای حاشیه شهر باید به دوربین کنترل سرعت مجهز شوند.

وی با بیان اینکه لازم است که نسبت به تعمیر دوربین های فعلی اقدام شود و معابر حاشیه ای هم به دوربین مجهز گردد تصریح کرد: دوربین های فعلی مربوط به سال ۹۴ و ۹۵ و قدیمی است.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه طبق قانون، نصب، تجهیز و رفع عیب ابزار الکترونیک کنترل تخلفات بر عهده شهرداریهاست، یادآور شد: دوربین های موجود، قدیمی است و اکنون در شهر یزد ، هیچ دوربین جدیدی نصب نیست که همین افزایش تلفات را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: درآمد ناشی از تخلفات رانندگی باید به شهرداری برگردد و شهرداری ها هم آن را در امور ترافیکی هزینه کنند که دولت این درآمدها را هنوز برنگردانده است که پیگیری استاندار، نمایندگان و مسوولان شهری را طلب می کند.

رییس پلیس راهور یزد اظهار داشت: در سال ۹۴ و ۹۵ که دوربین‌ها نصب شده بود آمار تصادفات درون شهری هم به نحو چشمگیری کاهش یافت ؛ در سال ۹۵ تعداد ۷۵ مورد و در سال ۹۶ شد ۷۶ مورد تلفات ثبت شد و این وضعیت کاهش تلفات تا سال ۹۷ ادامه داشت.

به گفته وی از سال۹۸ که دوربین‌ها از رده خارج شدند شاهد افزایش سرعت و افزایش تلفات در حوزه درونشهری بودیم.

افزایش آمار تلفات مالی و جانی تصادفات ناشی از سرعت بالای خودروها در شهر یزد به معضلی تبدیل شده است و شهروندان خواستار کنترل آن دسته از رانندگی که بدون ملاحظه در معابر شهری یزد رانندگی می کنند ، هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار