حجت الاسلام خسروی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره برپایی جشن‌های مردمی غدیر و اجتماعات عظیم مردمی در تهران و سایر شهرهای کشور کشور در این روز را ستودنی عنوان کرد و گفت: این حرکت عظیم مردمی نشان داد که کارها را باید به مردم واگذار کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 23 July 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه داراب بر لزوم حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: مقبول نیست که نخبگان ورزشی، علمی، فرهنگی و مذهبی جوان دارابی مورد بی مهری و عدم حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: اکثریت نخبگان با مشکلات مالی مواجه هستندو متأسفانه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه داراب تصریح کرد: لازم است تا شرکت‌های مختلف و پردرآمد، خیرین و مسئولین از این قشر حمایت کنند.

وی بیان داشت: نخبگان باعث اعتبار شهرستان هستند، زیرا می‌توانند با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باعث تشویق جوانان به مسیر درست شوند.

خسروی متذکر شد: گاهی قول و وعده‌های کمی هم که به نخبگان داده می‌شود هم عملیاتی نمی‌شود.

او با بیان اینکه نخبگان چشم و چراغ جامعه هستند، متذکر شد: متأسفانه به عینه دیده می‌شود که این افراد از جهت حمایت معنوی هم مورد کم توجهی هستند.

مانع تراشی، مخالفت و حسادت برخی از افراد در مواجهه با شکوفایی استعدادهای درخشان از دیگر نکاتی بود که امام جمعه داراب به آن اشاره کرد و افزود: همین موارد باعث نا امیدی نخبگان شده که باید این رویه اصلاح شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب با ذکر این نکته که ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی و مذهبی در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: باید سرمایه گذاری و توجه ویژه به این ظرفیت‌ها، زمینه توسعه همه جانبه شهرستان را فراهم آوریم.

کارها را باید به مردم سپرد

حجت الاسلام خسروی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره برپایی جشن‌های مردمی غدیر و اجتماعات عظیم مردمی در تهران و سایر شهرهای کشور کشور در این روز را ستودنی عنوان کرد و گفت: این حرکت عظیم مردمی نشان داد که کارها را باید به مردم واگذار کرد.

او ادامه داد: سرود سلام فرمانده و تجمعات ده‌ها هزار نفری آن در ایران و جهان در طول چهار ماه گذشته و تجمع اخیر نشان داد، وقتی نهادها به بلوغی برسند که کار را به دست مردم بسپرند، فضای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وسیاسی شور و نشاط دیگری خواهند یافت.

امام جمعه داراب اضافه کرد: باید بین مراسم سوگواری و جشن، موازنه منطقی برگزار کرد زیرا بسیاری از تحلیل‌های غلطی که به نام جامعه‌شناسی ایرانیان به خورد جامعه داده می‌شود برآن است تا مردم ایران را مردم سوگ‌زده و ماتم‌زده جلوه دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی داراب در ادامه یادآور شد: تا آنجا که بسیاری از عناصر انقلابی هم به این باور غلط تن داده بودند که؛ ما توان به میدان آوردن مردم و شاداب‌سازی جامعه را نداریم.

خسروی بیان کرد: فراخوان اخیر تجمع مردم در عید غدیر در شادی پیمایی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر تهران و اجابت مردم، نشان داد، جبهه فرهنگی انقلاب در کنار مراسم و تجمعات پربرکت و انسان‌ساز محرم و صفر و فاطمیه و خصوصاً راهپیمایی چندین میلیونی اربعین، می‌تواند صدها هزار نفر را برای چهار ساعت به خیابان‌ها بیاورد.

وی گفت: این همایش خط بطلانی بر آن ادعاها و گواه روشنی بر «ما می‌توانیم» جبهه فرهنگی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اقدامات ابتکاری و جالب ستاد نماز جمعه این هفته داراب در آستانه هفته نماز جمعه راه اندازی مهد آدینه توسط دفتر امور بانوان ستاد نماز جمعه داراب بود که امروز راه اندازی شد.
فعالیت این مهد کودک مختص روز جمعه‌ها به منظور نگهداری و آموزش دینی کودکانی است که به همراه والدین خود به نماز جمعه می آیند، است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار