استاندار یزد خبر داد:
استاندار یزد ضمن اشاره به کلنگ زنی همزمان طرحهای نهضت ملی مسکن استان با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر کشور در هفته آتی، از طرح ابتکاری استان ایجاد گشایش در آورده های مردم و افزایش حجم تسهیلات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ 21 July 2022

"مهران فاطمی" در نشست شورای مسکن استان که به منظور بررسی موردی مسائل مربوط به طرحهای نهضت ملی مسکن شهرهای ابرکوه، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مروست، بخ، نیر و مهردشت برگزار شد، از پیگیری های دستگاه ها و افراد دخیل در امر اجرای طرح های این حوزه قدردانی کرد و گفت: در کنار طرح های حوزه آب استان، طرحهای نهضت ملی مسکن بزرگترین ماموریت عمرانی استان هستند و مسائل مربوط به آن ها باید با جدیت و به صورت مستمر دنبال شود.

استاندار در ادامه بر پیگیری روزانه مسائل مربوط به طرحهای نهضت ملی مسکن و شناسایی موانع احتمالی موجود بر مسیر اجرای آن ها و رفع آن ها در حداقل زمان ممکن، تاکید کرد.

وی با اشاره به ثبت نام اولیه قریب به ۱۰۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از بین بیش از ۶۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط شناخته شده، بر مبنای مراجعات مردم تا کنون حدود ۳۹ هزار نفر پالایش نهایی شده اند.

استاندار در ادامه نوید کلنگ زنی همزمان طرحهای طرح نهضت ملی مسکن استان یزد در روز یکشنبه؛ دوم مردادماه و بهره برداری از تعدادی از طرحهای آن در هفته دولت را داد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام جدی دولت برای کاهش فشار بر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از طرق مختلف، اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با بانک ها و در راستای سرعت بخشی به روند اجرای طرح ها، مقرر گردید ۳۰ درصد اولیه ساخت واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی انجام شود و در ادامه آورده های مردم به آن اضافه شود.

وی همچنین از ارائه طرح ابتکاری جهت ایجاد گشایش در بحث آورده های مردم و افزایش حجم تسهیلات و اخذ دستور اولیه آن توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

استاندار در ادامه خطاب به دستگاه های خدمات رسان استان گفت: ارائه خدمات به طرح های نهضت ملی مسکن باید با کمترین قیمت و کیفیت بالا انجام شود.

فاطمی در پایان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها و پیوست‌های فرهنگی و فضای سبز در طرح های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با وجود همه موانع و سختی ها مسکن را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ساخته و تقدیم مردم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار