سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: کارخانه سبلان پارچه با سرمایه‌گذار جدید در هفته جاری راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 04 October 2015

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد تعطیلی و پلمب کارخانه سبلان پارچه اردبیل اظهار کرد: ‌عده‌ای در این زمینه بدون اینکه اطلاعاتی کامل از سیر قانونی پرونده سبلان پارچه داشته باشند به اظهارنظرهای بدون پشتوانه نظر کارشناسی و بررسی همه‌جانبه اقدام کردند که اصلاً صحیح به نظر نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: آنچه که برای ما در این ماجرا دارای اهمیت است، تعیین قیمت عادلانه و واگذاری کارخانه به یک سرمایه‌گذار جدید بود تا زمینه اشتغال و فعال شدن این کارخانه برای رونق اقتصادی منطقه به بهترین و مطلوب‌ترین شرایط فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از شش سال قبل به نرخ یک – بیست و پنجم تا یک – پنجاهم قیمت واقعی به شرکت زرین تجارت وابسته به بانک تجارت واگذار شده بود که اجحاف در حق مردم اردبیل بود.

افضلی‌فرد افزود: این شرکت به جای به کارگیری نیروی بومی با ظرفیت واقعی چهار هزار و 500 نفر تنها 650 نفر را به کار گرفته بود که اصلاً این کار منطقی و عقلانی به نظر نمی‌رسید و برخی از مطالبات نیز روی هم انباشت شده بود.

* بانک تجارت هفت میلیارد تومان به سبلان پارچه خسارت وارد کرده است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان بیان کرد: ما با پیگیری‌هایی که از طریق اداره ورشکستگی قوه قضائیه انجام دادیم، متوجه شدیم که بانک تجارت بیش از هفت میلیارد تومان خسارت به سبلان پارچه وارد کرده که مصر بودیم تا این خسارت وارده به نحوی جبران شود.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما جلسه‌ای را که در تهران برگزار کردیم، پیگیر این موضوع شدیم تا مدیران بانک تجارت با جبران این ضرر و زیان در صورت علاقمندی در مزایده واگذاری این کارخانه به قیمت واقعی‌تر شرکت کرده و رقابتی را با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام دهد.

وی ادامه داد: قرار بود تا پایان شهریورماه بانک تجارت نسبت به تسویه حساب و پایان مهلت اجاره‌ای خود اقدام کرده و در صورت علاقمندی در مزایده حضور پیدا کند که نه تنها این بانک در مزایده شرکت نکرد بلکه پرداخت مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان سرمایه‌ در گردش این کارخانه به تعویق افتاده است.

وی اظهار کرد: قرار بود به قیمت کارشناسی و روز این واگذاری انجام شود که اجاره بها آن 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و سرمایه‌گذار جدید نیز مکلف بود تا این کارخانه را با تمام توان و ظرفیت اشتغال چهار هزار و 500 نفر فعال کند که امیدواریم از هفته جاری که سرمایه‌گذار جدید در این حوزه ورود پیدا می‌کند در این زمینه فعالیت جدی را انجام دهد.

افضلی‌فرد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت مدیریت بانک تجارت در این کارخانه براساس اعلام قوه قضائیه و مزایده انجام شده، کارخانه قرار است به سرمایه‌گذار برنده این مزایده واگذار شود که به دلیل برخی مخالفت‌های بانک تجارت هفته گذشته این واحد تولیدی پلمب و تعطیل شد ولی تمام تلاش بر این است تا از هفته جاری با رفع مشکلات و اجرای حکم فعالیت مجدد این کارخانه را شاهد باشیم.

وی گفت: این هفته بناست تا کارخانه در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار گیرد که امیدواریم این سرمایه‌گذار بتواند در قدم اول این واحد تولیدی را سر پا نگه داشته و نه تنها به تعدیل نیرو اقدام نکند بلکه کارگران خود را از 680 نفر به چهار هزار و 500 نفر افزایش دهد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم شرایطی فراهم آید تا این کارخانه با مدیریت جدید و اجاره تعیین شده با تمام توان و قدرت بتواند زمینه حرکت تحولی اقتصادی را در این استان فراهم بیاورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار