با توجه به گزارش های دريافتي ايستگاه هاي پيش آگاهي و بازديدهاي ميداني، مديريت مگس ميوه مديترانه اي در باغات سياه ريشه و مختلط ضروری است.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 18 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:

برای مديريت و پيشگيري از خسارت مگس میوه، اطلاع رساني گسترده و مبارزه با این آفت با مشارکت همه دستگاه ها ضروری است.
احسان عباسپور با اشاره به افزايش جمعيت آفت مگس ميوه مديترانه اي در باغ های استان، اظهار کرد: برای مديريت و پيشگيري از خسارت آفت مذکور، ضروری است در قالب اطلاعيه با مشاركت و هماهنگي تمامی دستگاه ها و نهادهاي اداري، آموزشي، نمايندگان دهياري و شوراي اسلامي روستاها، شهرداران شهرك هاي ساحلي، اتحاديه تعاوني باغداران و بهره برداران نسبت به اطلاع رساني گسترده مبارزه با مگس ميوه مديترانه اي اقدام شود.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به گزارش های دريافتي ايستگاه هاي پيش آگاهي و بازديدهاي ميداني، مديريت مگس ميوه مديترانه اي در باغات سياه ريشه و مختلط ضروری است.

 

وی با بیان اینکه شكار مگس ميوه مديترانه اي در تله هاي فرموني ايستگاه هاي پيش آگاهي حوزه شهرستان هاي مركزي افزايش يافت، ادامه داد: با توجه به مساعد شدن شرايط جوي و وجود ميزبان هاي مناسب اعم از هلو، شليل، ازگيل ژاپني و آلوچه براي ايجاد و گسترش كانون هاي آلوده، پايش مستمر هفتگي ايستگاه هاي پيش آگاهي و بازديدهاي ميداني به ويژه در باغات سياه ريشه و اطلاع رساني به باغداران برای برداشت كامل تمامی ميوه هاي رسيده و حذف كامل ميزبان از دسترس آفت مورد تاکید است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار