رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاتم از شروع کلاس آموزشی فیروزه کوبی بر روی مس برای اولین بار در مرکز آموزش صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 12 July 2022

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عباس قدیریان گفت: با توجه به اینکه در صنایع‌دستی، بعد اقتصادی آن صنعت هم مطرح هست، می‌توان با آموزش بیشتر و گسترش آن به علاقه‌مندان، ضمن پاسداشت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، بحث اشتغال‌زایی و درآمدزایی را نیز برای جوانان و مستعدان این رشته در شهرستان فراهم کرد.برگزاری اولین دوره فیروزه کوبی روی مس در خاتم


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم ادامه داد: در این دوره آموزشی ۲۰ هنرجو زیر نظر مربی مجرب این رشته، آموزش‌های لازم را می‌بینند و در پایان گواهی مهارت صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.


وی گفت: فیروزه کوبی یکی از رشته‌های صنایع‌دستی است که بر روی زیرساخت‌های از نقره، مس و برنز و برنج انجام می‌شود، کاربرد فیروزه کوبی در قاب، آیینه شمعدان، گلدان و شکلات خوری بسیار مرسوم و موردتوجه است و هرچه ظرف فیروزه‌کوبی شده پرکارتر باشد و قطعات سنگ منظم‌تر در کنار یکدیگر نصب‌شده باشد، کار دارای ارزش هنری بیشتری است.


قدیریان در پایان خاطرنشان کرد: هنر آموختگان دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی می‌توانند در آینده جهت ایجاد کسب‌وکار‌های خانگی با بهره‌مندی از تسهیلات از این آموزش‌ها درآمدزایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار