فرمانده انتظامی استان برخورد پلیس با موضوع بدحجابی در جامعه را در راستای پاسخ به مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: هرچند اکثر شهروندان و خصوصا بانوان خود را مقید و مکلف به رعایت حجاب به عنوان یک ارزش می‌دانند، اما در عین حال پلیس هم با معدود افرادی که به این موضوع مهم بی توجه هستند برخورد‌های قانونی را صورت خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 12 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار "علی اکبر جاویدان" در نشستی خبری که به مناسبت روز عفاف و حجاب در سالن جلسات دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه حجاب و عفاف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر به تاریخ و پیشینه کشورمان هم نگاه کنیم می‌بینیم که این موضوع از دیرباز دارای اهمیت زیادی بوده است.

وی با بیان اینکه حجاب در جامعه اسلامی ما یک ارزش تلقی می‌شود، گفت: چه در قرآن و چه از سوی ائمه اطهار (ع) بار‌ها به اهمیت و لزوم رعایت آن تاکید شده است و ما هم در جمهوری اسلامی باید به توصیه‌های عنوان شده در این زمینه عمل کنیم.

سردار جاویدان با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم بر رعایت حجاب صراحت دارد، افزود: افرادی هم که از رعایت آن و تبعیت از قانون خودداری کنند مجازات‌هایی برای آن‌ها تعیین شده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه به صورت مستقیم و ۶ دستگاه نیز به صورت غیرمستقیم مسئولیت و وظیفه دارند، افزود: بدون شک اگر همه آن‌ها به وظایف خود عمل کنند شرایط وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با این حال پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی به وظایفش در حوزه حجاب و عفاف که امروز به یکی از مطالبات مردمی هم تبدیل شده به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه عمل کند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: در همین راستا پلیس هماهنگی‌های لازم را نیز با دستگاه قضائی و مسئولان فرهنگی استان انجام داده و طرح‌های ارتقاء امنیت اخلاقی را با جدیت و قدرت بیشتری اجرا خواهد کرد.

این مقام عالبرتبه انتظامی در ادامه از نظارت گسترده پلیس بر اماکن تفریحی، تاریخی، گردشگری، خدماتی، تجاری و حتی آژانس‌های مسافرتی و تور‌های گردشگری خبر داد و گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد برخی‌ها با هر بهانه و عنوانی باعث ترویج بدحجابی شوند.

وی یادآوری کرد: از این پس نظارت بر کافه رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیز افزایش یافته و در صورت بروز هرگونه تخلف برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سردار جاویدان در خصوص نظارت پلیس بر تور‌های گردشگری نیز گفت: متولیان این امر باید دقت و نظارت خود را بر کار تور‌ها افزایش داده و حتما مقید به رعایت مسائل شرعی باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از ارائه بیش از ۲۲ هزار مورد تذکر در حوزه امنیت اخلاقی، رعایت حجاب، بدپوششی و بدحجابی طی سه ماه و ۲۰ روز سپری شده از سال خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۷۰۰ نفر نیز به مزاکز انتظامی دعوت و مورد هدایت و ارشاد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: ۲۳۰ دستگاه خودرو نیز به علت مزاحمت، دور دور کردن و دیگر تخلفات اجتماعی توقیف و روانه پارکنیگ شدند.

سردار جاویدان همچنین از ممنوعیت سگ گردانی در کرمانشاه خبر داد و گفت: برخورد با این پدیده نیز یکی دیگر از مطالبات مردم است و بار‌ها در دیدار‌های عمومی، اقظار مختلف مردم خواستار تداوم با این موضوع شده اند.

رئیس پلیس کرمانشاه یادآوری کرد: همکاران ما در صورت مشاهده سگ گردانی توسط افراد، آن‌ها را به شهرداری برای نگهداری در مراکز مخصوصی که ایجاد شده تحویل خواهند داد و افراد سگ گردان هم در صورت استمرار و تکرار پرونده قضائی برایشان تشکیل می‌شود.

وی همچنین از تداوم طرح ناظر یک خبر داد و گفت: در این طرح با مسئله بی حجابی و بدحجابی در خودرو‌ها برخوررد می‌شود که بار اول همکاران ما به تذکر بسنده می‌کنند و در صورت تکرار صاحب خودرو به پلیس امنیت اخلاقی دعوت و از وی تعهد گرفته می‌شود.

سردار جاویدان یادآوری کرد: فردی که به پلیس امنیت اخلاقی دعوت شده در صورت عدم مراجعه ظرف مدت ۱۰ روز خودرو وی توقیف و روانه پارکینگ خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار