رئیس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره خشتانه هم‌زمان با جشنواره تابستانی یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 12 July 2022

«الهه خاکباز الوندیان» گفت: جشنواره بزرگ تابستانی یزد، همراه با رویدادها و برنامه‌های متنوعی در محل بافت تاریخی برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره خشتانه است.

وی با بیان این‌ که این رویداد به همت حوزه‌ معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌ کل در دو نقطه از بافت تاریخی یزد برگزار شد، ادامه داد: خانه‌ی شکوهی و پارکینگ کوشک نو میزبان این رویداد در بافت تاریخی بودند.

الوندیان با اشاره به این موضوع که رویداد خشتانه تجربه عملی خشت زدن را برای بازدیدکنندگان فراهم کرد، ادامه داد: روند اجرایی این جشنواره به این شکل بود که ابتدا شرکت‌کنندگان بامطالعه پوستری از چهار دیدگاه اقتصادی، فرهنگی و هنری، روانشناسی و معماری، اطلاعاتی در مورد خشت کسب می‌کردند و سپس با گل و قالب خشت‌زنی، این فرصت در اختیار مردم قرار می‌گرفت تا با کمک استادکاران، با نحوه‌ی خشت‌زنی و به عمل آوردن گل برای خشت‌زنی آشنا شوند.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی استان، رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی یزد و مسئول برگزاری جشنواره خشتانه در پایان جشنواره خشت‌زنی را یک رویداد تجربه محور دانست و گفت: از آنجایی‌که عمده مصالح به‌ کار رفته در بافت تاریخی یزد، خشت است، بازدیدکنندگان با شرکت در این رویداد با این نوع مصالح و مواد به‌کاررفته در خشت آشنا شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار