نرم افزار سِوُ برای جلوگیری از دفن زباله‌های تفکیک نشده طراحی شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 11 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول تفکیک زباله از مبدا مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: نرم افزاری به نام سِوُ، برای جمع آوری زباله‌های خشک و تفکیک شده، به کمک شهروندان شیرازی آمد.
مومنی افزود: شهروندان با نصب این نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن‌های همراه خود، می‌توانند در هر مکانی که هستند تقاضای تحویل زباله‌ها را ارسال کنند تا خودرو‌های مخصوص، زباله‌های خشک را تحویل بگیرند.
وی گفت: پیش از این شهرداری‌ها ۶۰ ایستگاه جمع آوری زباله‌های تفکیک شده را در نقاط مختلف شیراز بر پا کرده بود، اما از این طرح استقبال چندانی نشد.

رئیس اداره پردازش پسماند خانگی و صنایع تبدیلی مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در شیراز هزار و ۱۰۰ تن زباله در روز تولید می‌شود که ۳۰ درصد از این میزان را می‌توان تفکیک کرد و به چرخه بازیافت برگرداند.
سارا پرند با بیان این که بر اساس آمار‌، در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود و بقیه به سایت دفن زباله برمشور در شرق شیراز منتقل می شود، افزود: زباله‌ها پس از رفتن به سایت دفن زباله در دو خط تفکیک با تلاش ۷۰ کارگر از هم جدا می‌شوند و مواد بازیافتی برای تبدیل شدن به مواد اولیه برخی کارخانه‌ها به کارگاه‌های پرک سازی ارسال می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر به سبب کمبود یک خط تفکیک در سایت برمشور، روزانه ۳۰۰ تن زباله بدون تفکیک دفن می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار