رئیس سازمان جهاد کشاورزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: مطابق پیش بینی های صورت گرفته، امسال حدود 1600 تن میوه زیتون از باغات استان تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 04 October 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: مطابق پیش بینی های صورت گرفته، امسال حدود 1600 تن میوه زیتون از باغات استان تولید خواهد شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دکتر خسرو شهبازی با بیان مطلب افزود: سطح زیر کشت زیتون استان 974 هکتار است که حدود 746 هکتار بارور و 228 هکتار نیز غیر بارور می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 1340 نفر بهره‌بردار زیتون داریم، خاطرنشان کرد: زیتون تولیدی استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: باغات زیتون استان در هشت شهرستان‌ کرمانشاه، جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه، دالاهو، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب متمرکز می‌باشد.

شهبازی تولید زیتون سال گذشته استان را 1600 تن اعلام کرده و یادآور شد: از این میزان حدود 160 تن داخل استان به صورت کنسروی فرآوری شده، حدود 20 تن نیز روغن کشی  و مابقی به خارج استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاظر زیتون استان در مرحله کنسروی است، تصریح کرد: تا اواسط مهرماه فرآوری زیتون به صورت کنسرو صورت گرفته و از آبان  برای گرفتن روغن و مصارف دیگر استحصال می‌گردد.

شهبازی گفت: به منظور استحصال روغن زیتون با کارخانه روغن کشی مستقر در استان هماهنگی شده تا 150 تن میوه زیتون باغات استان را با قیمت روز زیتون کشور خریداری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح ارقام کشت شده زیتون استان پرداخت و افزود: 85 درصد ارقام کشت شده از نوع زیتون زرد  و 15 درصد نیز روغنی و از سایر ارقام داخلی و خارجی است.

شهبازی سپس به نوع مصارف زیتون در استان پرداخته و خاطرنشان کرد: از زیتون تولیدی استان روغن، کنسرو و مقدار کمی نیز صابون استحصال می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه به علت تنش خشکی و کمبود منابع آبی باغات زیتون توسعه زیادی نداشته، یادآور شد: باغات زیتون سالانه حدود 10 هکتار توسعه یافته است.

وی بهترین شهرستان‌های استان کرمانشاه برای توسعه زیتون را قسمت‌هایی از شهرستان‌های جوانرود، کرمانشاه و دالاهو بیان کرد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای حمایت از تولیدکنندگان زیتون از محل طرح و توسعه باغات زیتون اقداماتی شامل عملیات پیوند، هرس، تغذیه و مدیریت کف باغ به صورت رایگان انجام داده و همچنین شرایط استفاده از تسهیلات بانکی برای توسعه این محصول در استان نیز فراهم گردیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار