سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه، از تسلیم ۸۹ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان تا به امروز خبر داد و گفت: ۵۴ هزار اظهارنامه از این تعداد به صورت توافقی بوده که ۳۷ هزار نفر از آن‌ها به دلیل پایین بودن سطح درآمد، معاف شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، بهمن بادکو سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هفته ملی مالیات (از ۱۶ تا ۲۲ تیرماه)، اظهار کرد: روز‌های این هفته با توجه به رویکرد و عملکرد‌ها سازمان امور مالیاتی به عناوین مختلفی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۶ تیرماه به عنوان روز رسانه و فرهنگ‌سازی مالیات نامگذاری شده است، افزود: در ادامه روز‌های بعدی با عناوینی همچون عدالت اجتماعی نامگذاری شده؛ از آن‌جا که عدالت مالیاتی در هر کشوری اتفاق بیفتد به سمت عدالت اجتماعی هم پیش خواهیم رفت.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به تأثیر مالیات در عمران و آبادانی کشور، تصریح کرد: از سهم پرداخت مالیات‌های مردم در بخش‌های بهداشت و سلامت استفاده می‌شود همچنین از سهم مالیات ارزش افزوده مردم در طرح‌های عمرانی شهرداری، دهیاری، عشایر، روستاها، آبرسانی و طرح‌های مختلف هادی نیز استفاده می‌شود.

وی از تمدید مجدد مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا ۳۱ تیرماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب صاحبان مشاغل استان از تغییرات ایجاد شده در سیستم مالیاتی، سال گذشته ۵۸ هزار اظهارنامه مشاغل داشتیم، ولی امسال ۸۹ هزار تا به امروز اظهارنامه تسلیم شده است.

بادکو ادامه داد: از این ۸۹ هزار اظهارنامه ۵۴ هزار اظهارنامه به صورت توافقی بود که ۳۷ هزار نفر از آن‌ها به دلیل پایین بودن سطح درآمد در راستای عدالت مالیاتی معاف شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سیستم مالیاتی قسمت‌های مختلفی تعبیه شده به طوریکه اشخاص برای دریافت اطلاعات مالیاتی نیاز به حضور فیزیکی ندارند با ارتباط سامانه ۱۵۲۶ توسط کارشناسان برا چگونگی استفاده از مزایای مختلف مالیاتی راهنمایی می‌شوند در غیر این صورت هم در تمامی ادارات میزخدمت آماده پاسخگویی به مودیان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار