رئیس پلیس استان اردبیل در بیان جزئیات جدید سرقت از بانک مسکن شعبه سیمتری اردبیل گفت: این سرقت ناشیانه و به دلیل نبود حفاظ امنیتی و فیزیکی مناسب در بانک رخ داده و ما سرنخ‌های جدیدی را از سارقان به دست آوردیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 03 October 2015

سردار ابراهیم کریم‌خانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل و در پاسخ به ابعاد جدیدی از سرقت از بانک مسکن اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه این سرقت مسلحانه نبوده بلکه یک دستبرد شبانه به بانک بوده که سارقان از طریق حیاط خلوت بانک شبانه شیشه‌ها را بریده و سرقتشان را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این سرقت جای تأمل دارد که آژیر داخل بانک عمل نکرده و دوربین‌های مستقر در بانک نیز متصل به مرکز پلیس و 110 نبوده و این سرقت در کمال بی‌احتیاطی عاملان بانک در تقویت حفاظ فیزیکی انجام شده است.

رئیس پلیس استان گفت: ما بارها از مدیران بانکی خواسته‌ایم تا روزانه وسائل و امکانات حفاظت فیزیکی بانک را اعم از آژیر و دوربین‌های اتصال به مراکز پلیس و 110 به دقت رصد و بررسی کنند تا زمینه سوءاستفاده و سرقت افراد خاطی و سارق به وجود نیاید.

کریم‌خانی در مورد ارزش پول به سرقت رفته افزود: براساس آخرین اطلاعاتی که خود مسئولان بانک داده‌اند در این سرقت 700 میلیون تومان از بانک پول و چک‌های بانکی به سرقت رفته است.

وی در مورد پیگیری پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت بیان کرد: تاکنون 50 درصد قضیه روشن شده و با سرنخ‌هایی که به دست آوردیم، تلاشمان بر این است تا عاملان سرقت بانک مسکن را در اردبیل دستگیر کنیم.

کریم‌خانی از مدیران بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، صرافی‌ها و دیگر مکان‌هایی که در آن پول‌ها و اشیا و اوراق بهادار نگهداری می‌شود،‌ خواست تا نسبت به تأمین امنیت محل مورد نظر و بالا بردن حفاظ فیزیکی اقدام لازم را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار