نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اظهار اینکه جوانان مسایل و مشکلات متعددی دارند که باید حاکمیت آن را حل کند، گفت: این مشکلات مسایلی است که همه ملت ها و تمدن ها دارند و تنها مربوط به ایران نیست.مشکلات جامعه و جوانان را با اتکا به توان داخلی باید حل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 16 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:  آیت الله لطف الله دژکام در جمع معاونان فرهنگی و جوانان وزارت ورزش و جوانان در شیراز افزود: آنچه که بشر در طول زندگی در کره زمین داشته قسمتی از آن مربوط به سن جوانی است. چیزی که مهم است باید بگوییم این مسایل را چگونه حل کنیم، پاسخ ما به این مسایل ، پاسخ اسلامی و ایرانی است و یا پاسخی است که از روی دست دیگران می توانیم نگاه کنیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مدتی برای حل مسایل دوره ۱۵۰ ساله از روی دست دیگران نگاه کردیم حتی به این معنا که داریم چه می نویسیم برای همین هم اشتباهات بزرگی رخ داده است. اما در انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم روی دست کسی نگاه نکنیم و خودمان پاسخ را پیدا کنیم ، در بیانیه گام دوم ، رهبر معظم انقلاب به تمدن و جامعه سازی تاکید دارند برای همین است که نمی خواهیم روی دست دیگران نگاه کنیم.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: متاسفانه در این جنگ شناختی که راه انداخته اند می خواهند از یاد جوانان ما ببرند و می گویند روی دست دیگران نگاه کن، چیزی که ما سود نبردیم که دوباره تکرار شود.

آیت الله دژکام افزود: حرف ما در انقلاب اسلامی این بود که تمدن رقیب ما که در اروپا و امریکا به اوج رسیده در حل مسایلی که بشر مواجه بوده است پاسخ مناسبی ارایه نکرده است، می خواهم پاسخ مناسب بدهیم و برای این پاسخ باید به درون فرهنگ خودمان رجوع کرد و خیلی چیزها با این نگاه باید عوض شود، از جمله نگاه به جوان، ورزش و به معنویت باید متفاوت باشد.

وی گفت: امیدواریم معاون حوزه جوانان وزارت ورزش در این دوره از مسئولیت با کمک شما موفق شود برای ارایه پاسخ هایی برای حل مسایل جوانان که از معنویت اسلامی بهره برده باشد و بگوییم این ویژه تمدن ماست و دیگران اگر بخواهند باید بیایند اینجا راه حل بگیرند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار