قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مطالبه‌گری تولیت آستان قدس رضوی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان بسیار جدی است چرا که باور داریم تنها راه جبران عقب ماندگی‌ها و افزایش سرعت پیشرفت در کشور، تولید دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 10 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، مالک رحمتی روز گذشته در گردهمایی و نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهارداشت: «عالم آل محمد»، یکی از صفات مهم امام هشتم(علیه السلام) است و ما نیز به عنوان خادمان آن حضرت، وظیفه داریم با تقویت اقدامات در حوزه علم و فناوری، این ویژگی و سیره حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را ترویج کنیم.

رحمتی ادامه داد: بر همین اساس، مطالبه‌گری تولیت آستان قدس رضوی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان بسیار جدی است و اقدامات و حمایت‌های ما در این زمینه تقویت شده و با قدرت تداوم خواهد داشت چرا که باور داریم تنها راه جبران عقب ماندگی‌ها و افزایش سرعت پیشرفت، تولید دانش‌بنیان است.

بیشتر بخوانید
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: آستان قدس رضوی محل رویش شرکت‌های دانش‌بنیان شده است

دیدار وزیر عراق با تولیت آستان قدس رضوی/ سفر مردم مشهد مقدس به اعتاب مقدسه عراق تسهیل می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی: باید تمام مردم ایران متنعم از برکات وجود امام رضا(ع) باشند

وی گفت: کشور ما از ثروت و ظرفیت ملی قابل توجهی در حوزه‌هایی همچون نفت، گاز، ذخایر معدنی و منابع طبیعی غنی برخوردار است که فقط نیروی جوان متعهد، متخصص و دانشمند می‌تواند از این ثروت بهره‌برداری کرده و با ایجاد ارزش افزوده، آن را به یک درآمد پایدار تبدیل کند، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب قریب به یک دهه است که بر مقوله تولید و اقتصاد تاکید دارند و در شعال امسال نیز وجهه دانش‌بنیان آن را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

ایمان به کارآمدی جوانان

رحمتی افزود: نگاه آستان قدس رضوی نسبت به فعالیت‌های دانش بنیان، رویکرد حمایتی و اعتماد به جوانان است چرا که تولیت این آستان، نسبت به فعالیت‌های دانش بنیان و کارآمدی جوانان به شدت ایمان دارند و امروز در نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان، شاهد خروجی حمایت و اعتماد آستان قدس به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان هستیم.

وی افزود: برای تحقق شعار «تولید؛دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نیز باید با اعتماد به جوانان نوآور، فناور و خلاق ایرانی، راه میانبر را انتخاب کنیم و ضروری است برای سرعت بخشیدن به تولید، از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم و به نخبگان و جوانان ایرانی بهاء بدهیم، چرا که این کار، علاوه بر اشتغال‌آفرینی، محقق شدن اهداف و دستیابی به نتیجه را هم تسریع خواهد کرد.

فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل پرچم متبرک امام رضا(علیه السلام)

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی با برپایی گردهمایی و نمایشگاه فناوران و نخبگان استان خراسان رضوی، آنها را گرد هم آورده است تا بتوانند ذیل پرچم متبرک امام رضا(علیه السلام) دستاوردهای علمی، فناوری و دانش‌بنیان خود را به جهانیان معرفی کنند.

رحمتی تصریح کرد: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه، زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات هستند که با بهره‌گیری از امکانات آستان قدس رضوی فعالیت‌های فناورانه خود را دنبال می‌کنند و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته‌اند و علاوه بر آن‌ها،13 شرکت دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه از حمایت مالی آستان قدس رضوی بهره‌مند شده‌اند تا بتوانیم با این پشتیبانی، برای حل برخی از نیازها و مشکلات کشور گام برداریم.

حمایت از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: این آستان مقدس، از شرکت‌های دانش‌بنیان در سه حوزه تامین فضای آزمایشگاهی، تولید انبوه و تجاری‌سازی محصول حمایت می‌کند و شرکت صنایع پیشرفته رضوی متولی این حوزه برای ارائه خدمت است.

رحمتی افزود: در این راستا محیط فیزیکی شرکت‌ها و کارخانه‌جات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان فضای آزمایشگاهی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد و برای تولید انبوه و تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها نیز، حمایت‌ مادی و معنوی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار