قیام ۱۵ خرداد یک جنبش تحول آفرین بود که این تحول‌آفرینی تا به امروز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 05 June 2022

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت واقعه خونین ۱۵ خرداد در کاشان با اشاره به اهداف قیام علوی و حسینی گفت: این انقلاب دارای میراث بزرگ معارف علوی و حسینی است و گاهی اوقات از آنجا که در درون این معارف هستیم آنان را به خوبی درک نمی‌کنیم.
آیت‌الله محسن اراکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید قدیرزاده تنها شهید کاشانی واقعه ۱۵ خرداد به عنوان تنها شهید ۱۵ خرداد استان اصفهان افزود: مردم در برابر حاکمان اروپا و آمریکا هیچ اراده‌ای ندارند و حاکمان غرب در تزویر و کلاه بر سر مردم گذاشتند تجربه پیدا کرده است در حالی که آمریکا از مردم پول می‌گرفت و بمب و موشک می‌ساختند و بر سر مردم افغانستان فرود می‌آوردند.
وی با ضمن اشاره به حضور آمریکاییان در عراق گفت: جنایات زیادی در زندان ابوقریب انجام دادند در حالی که رهبران جنبش عراق را در زمان استقرار آمریکایی‌ها در عراق کشتند و اگر آمریکا و اسرائیل به ندرت دانشمندان ایران را ترور می‌کنند در عراق صد‌ها دانشمند را ترور کردند.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سراسر جهان جنبش اسلام‌خواهی به وجود آمده است، افزود: یکی از اهداف قیام امام راحل تزریق روح شجاعت در مستضعفان و بسیج ملت‌ها در برابر مستکبران است و به مردم بفهماند دین برای رهبری سیاسی و اجرای یک سیاست صحیح و عادلانه آمده است.
وی با بیان اینکه سیاست به معنی اداره جامعه بر اساس نظم عادلانه است، گفت: این اقدام کار انبیای الهی است که در راس آن رسول اکرم (ص) هستند و سیاست آنان این است که اگر قیام می‌کنیم و با آمریکا و اروپا ظالم به مبارزه برمی‌خیزیم و از مظلومان عالم دفاع می‌کنیم به دلیل آن است که ماموریت دین به همین خاطر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار