به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، دمای این روز‌های کرمانشاه چندان با شرایط نرمال سال‌های گذشته تفاوتی ندارد و آنچه باعث می‌شود گرما را بیشتر احساس کنیم ناشی از رطوبت موجود در هوا است.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 06 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زوراوند، با اشاره به گرمای هوایی که این روز‌ها در کرمانشاه احساس می‌شود، گفت: اگرچه دمای هوا نسبت به نرمال سال‌های گذشته کمی بالاتر است، اما این اختلاف چندان زیاد و قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: آنچه که باعث می‌شود بیشتر در این روز‌ها گرما را احساس کنیم عمدتا ناشی از رطوبت موجود در هوا و ابرناکی آسمان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای هوا تا حدود ۱۰ روز آینده تغییر چندانی نخواهد داشت، تاکید کرد: طی حدود سه روز آینده دمای هوا دو تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و دوباره بالا می‌رود.

زورآوند خاطرنشان کرد: به علاوه نباید فراموش کنیم به تدریج در حال نزدیک شدن به تابستان هستیم و دمای هوا نیز رو به افزایش می‌رود.

وی با بیان اینکه دمای شهر کرمانشاه امروز (۱۶ خرداد) در گرمترین ساعت به ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اضافه کرد: بیشینه دمای شهر‌های گرمسیر استان مانند قصرشیرین و گیلانغرب نیز حدود ۴۴ تا ۴۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت گرد و غبار موجود در هوا طی روز‌های آتی نیز گفت: در روز‌های آینده غبار چندان جدی و غلیظی در پیش نداریم و ممکن است گرد و غبار نسبتا رقیق شهر‌های مرزی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار