آیت الله دژکام افزود: شیرازی ها و استان فارسی ها باید به طور ویژه به ششم ذی ‌القعده که روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) است بپردازند و ضمن بزرگداشت حضرت احمد ابن ‌موسی (ع) با مهمان نوازی و برنامه ‌ریزی مناسب، عزتمندی حرم سوم اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 04 June 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»در خطبه‌ های نماز جمعه  با تسلیت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) موجب شد تا دنیا به معنویت بازگردد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: عصر معاصر با این انقلاب به قبل و بعد از امام خمینی(ره) نامگذاری شده و اگر در کشورهای دیگر جهان استثمار به چشم می خورد به دلیل بی ‌دینی و جدایی دین از سایر امور زندگی است.

وی دین را برای زندگی یک ضرورت دانست و عنوان کرد: با وجود دین است که علم و تکنولوژی در مسیر درست حرکت می کند مسیر سعادت از دین و معنویت عبور می کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: فریاد بلند امام (ره) با خون شهیدان جان گرفت عصری که امام راحل آغاز کرد و بر پایه آموزه ‌های اسلام ناب استوار است و نیاز بشر به معنویت را جبران می کند.

وی اضافه کرد: دیانت ناب و توحید ناب اسلامی و هماهنگی عقل، وحی، عرفان و معنویت از ویژگی ‌های مکتب امام خمینی (ره) است و برای اینکه بدهکار امام و شهدا نباشیم باید در تداوم و حفظ این مکتب ناب اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر رشد اقتصادی کشور گفت: ایران اسلامی امروز از نظر نظامی قدرت خوبی دارد اما در عرصه اقتصاد و اخلاق باید بیشتر کار انجام شود.

وی ادامه داد: با صبر و مقاومت مردم و تلاش مدیران باید ضمن جبران گام‌ های عقب مانده خود را به مقصد برسانیم و انقلاب معنوی ما پیشرفت را با معنویت در تضاد نمی بیند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مشکلات معیشتی وجود دارد اما نباید دین و اخلاق را کنار بگذاریم و باید با خودکفایی به رشد بخش اقتصادی توجه کنیم و الگوی اسلامی زمینه ‌ساز ظهور امام زمان (عج) را عرضه کنیم.

وی با گرامیداشت دهه کرامت گفت: امام رضا (ع) مایه افتخار و امنیت کشور ماست و با همراهی تمام مردم در دهه کرامت باید نمود عشق به اهل بیت (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) مشاهده شود.

آیت الله دژکام افزود: شیرازی ها و استان فارسی ها باید به طور ویژه به ششم ذی ‌القعده که روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) است بپردازند و ضمن بزرگداشت حضرت احمد ابن ‌موسی (ع) با مهمان نوازی و برنامه ‌ریزی مناسب، عزتمندی حرم سوم اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارند.

وی با بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) عنوان کرد: در ۱۴ خرداد خبرگان ملت با اراده الهی ولی فقیه زمان، امام خامنه ‌ای (مدظله العالی) را به عنوان رهبر معرفی کردند و امروز باید بدانیم که راه نجات امت اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برای پیشرفت فارس باید دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روحانیت و ... راه وحدت را در پیش بگیرند و مراکز دانش ‌بنیان نیز به میدان بیایند.

وی اضافه کرد: راه، جاده و خطوط ریلی برای پیشرفت فارس ضروری است و عقب ماندگی های فارس در این حوزه باید جبران شود و شاهد راه اندازی سریع تر آزادراه شیراز-اصفهان باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان باید فعال شود تا نان سر سفره مردم بیاید و از وزیر نفت انتظار داریم به این حوزه در فارس توجه بیشتری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار