ضرب الاجل ۳ ماهه دستگاه قضا برای لایروبی بندر آستارا
کد خبر: ۱۰۴۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 02 June 2022

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته از تعیین ضرب الاجل سه ماهه دستگاه قضا برای لایروبی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان ، سعید عمرانی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و زیرساخت‌های مجتمع بندری آستارا از تکمیل نشدن طرح لایروبی بندر آستارا و تحویل به بخش خصوصی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان انتقاد کرد
وی افزود: پس از ۱۳ سال یک ضرب الاجل سه ماهه برای برای لایروبی کامل به عمق ۶ متر جهت ورود کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری بالا در بندر آستارا و توسعه اقتصادی این بندر و مراودات اقتصادی با کشور‌های حوزه قفقاز و CIS را تعیین شده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر گفت: ۳ ماه دیگر برای بررسی و پیگیری دستورات به آستارا سفر می‌کنم و قطعاً باید تمامی و موازین قانونی به طور کامل رعایت و اجرا شود.
سعید عمرانی با اشاره به اینکه بندر آستارا یکی از کریدور‌های مهم ترانزیت، صادرات و واردات است و یکی از ظرفیت‌های پیشرفت اقتصادی کشور است، افزود: متاسفانه پس از ۱۳ سال پروژه بندر آستارا به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده و برایم جالب و عجیب است که چرا پیشرفتی در این بندر مهم استان گیلان حاصل نشده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه در کشوری که به دنبال شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی است به طرحی که یک سال تا ۶ ماه نهایت کار می‌برد توجهی نمی‌شود، گفت: طرح بندر آستارا پیشرفت خاصی نداشته و از سال ۸۸ هنوز اقدام اساسی در این بندر مشاهده نشده و محوطه آن آماده نیست تا کشتی‌ها پهلوگیری کرده و کار ترانزیت صادرات و واردات به نحو احسن انجام شود.
سعید عمرانی افزود: باید از فرصت طلایی بندر آستارا به خوبی استفاده کرد و اگر تا دو یا سه ماه دیگر مشکل لایروبی بندر آستارا رفع نشود متاسفانه مسیر ترانزیت عوض خواهد شد و این ظلم بزرگی در حق چهار استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان آستارا و وجود مرز‌های سه گانه این شهرستان مرزنشین گفت: بخش خصوصی فعالیت خود را در این بندر افزایش دهد تا کشتی‌ها در حال تردد باشند و نباید با وجود این نعمت الهی در شهر فرهنگی و گردشگر پذیر آستارا شاهد بیکاری باشیم.
سعید عمرانی ادامه داد: آستارا از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار است و این شهرستان مرزی در دهه ۴۰ بیسوادی را ریشه کن کرده است.

وی بیان کرد: قطعاً توسعه بندر آستارا موجب شکوفایی گیلان و رفع بیکاری و کمک به معیشت مردم منطقه خواهد بود، بندر آستارا بندری ملی است و باید به عنوان یک بندر ملی در استان گیلان به آن نگاه ویژه شود.
سید مهدی فلاح میری هم در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه با گذشت ۱۳ سال سازمان بنادر و دریانوردی در انجام وظایف خود تعلل داشته و به وظایف خود بر اساس وظایف محوله عمل نکرده است گفت: مقرر شد تا ۳ ماه آینده طرح لایروبی بندر آستارا توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.
مهدی فلاح میری افزود: باید از ظرفیت بندر آستارا به صورت کامل و به نحو احسن استفاده شود و ما قطعاً پیگیر موضوع رفع مشکلات این بندر مهم شمال کشور هستیم و خبر آن را به مردم شهرستان مرزی آستارا خواهیم رساند.
وی در پایان از پیگیری قاطع قوه قضاییه در رفع مشکلات بندرآستارا خبر داد.
سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین امروز از یک واحد تولید کپسول‌های اکسیژن و آتش نشانی در شهر صنعتی سپید رود رشت و کارخانه پوشش رشت بازدید کرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار