معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با نگاه مثبت استاندار ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی یادمان‌های شهدا در استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 31 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری در کارگروه ساماندهی مزار شهدا استان افزود: استان ایلام به برکت خون سه هزار شهید، ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، وجود یادمان های مختلف شهدا و محل عملیات های مختلف دوران مقدس فضای خوبی برای توریسم فرهنگی و مذهبی و دفاع مقدس دارد.

وی گفت: هر قدر برای ساماندهی مزار شهدا هزینه شود در واقع نوع سرمایه گذاری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و پیروزی در جنگ و اقتدار در دوران دفاع مقدس مرهون جانفشانی خون شهدا است و اگر این عزیزان نبودند ما شاهد این اقتدار مثال زدنی در جهان نبودیم.

وی خدمت رسانی به خانواده شهدا و ساماندهی یادمان ها و مزار شهدا را وظیفه همه مدیران عنوان کرد و گفت: همه مدیران با تمام توان برای خدمت رسانی به شهدا و خانواده آنان بعنوان یک وظیفه شرعی و قانونی و یک افتخار و توفیق بزرگ پای کار باشند.

هژبری با تاکید بر معرفی شهدا به نسل های آینده از طریق تولید محتوا فاخر و ماندگار، افزود: ساخت و ساز و یادمان های مزار و یادمان های شهدا باید متناسب با فرهنگ ایرانی و معماری اسلامی و با بهره گیری از ظرفیت مشاوران متخصص، یادآور شهدا در دوران دفاع مقدس باشد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت دارد که یکی اولویت های اساسی برای نظام مقدس جمهوری است که همه باید در این راستا اهتمام جدی باشیم و دستگاه های اجرایی نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران در این راستا ظرفیت های خود را فعال کنند.

وی تصریح کرد: لازمه معرفی کامل شهدای استان فعال شدن توریسم دفاع مقدس، توریسم مذهبی و فرهنگی است.

هژبری تاکید کرد: مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکاری لازم برای تامین اعتبار برای ساماندهی یادمان ها و مزار شهدای شهرستان های ایوان، مهران، دهلران و چوار اتخاذ کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مدیران نان به نرخ روز خور دولت قبل که با شیوه های کثیف و زشت سعی در تداوم مدیریت خود هستند هیچ وقت خیرخواه ایثارگران نبودند امامشخص نیست چرا دولت جدید آنها را ابقاء کرده است؟ لابی نمایندگان و تغییر چهره از چپ به راست پاسخ سئوال است!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار