به‌مناسبت دهه ولایت و امامت و همزمان با عید غدیر خم همایش آموزشی ایام غدیریه در بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 01 October 2015
تابناک بوشهر: همزمان با عید غدیرخم صبح امروز همایش آموزشی ایام غدیریه در بوشهر برگزار شد.

در این همایش که در سالن اجتماعات اداره بندر و دریانوردی بوشهر برگزار شد دو تن از فضلای حوزه علمیه و عضو ستاد احیای ایام امامت و ولایت در زمینه شخصیت و جایگاه امام علی (ع) در اسلام به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام علی دره زرشکی با بیان اهمیت عید غدیر خم در بین اعیاد اسلامی، این عید را عید اکبر و بزرگترین عید مسلمانان دانست و اظهار داشت: درباره بزرگداشت عید غدیر خم سفارشات بسیاری در روایات و منابع دینی آمده است.

وی افزود: عیدی دادن، لباس نو پوشیدن، اطعام دادن و صله رحم از جمله دستورات دینی است که برای بزرگداشت عید غدیر خم سفارش شده است.

عضو ستاد تحقیق و پژوهش ستاد ایام غدیریه بیان کرد: در ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های بسیاری در ارتباط با ولایت و امامت حضرت علی (ع) وجود دارد که با بیان این حوادث می‌توان ولایت و جانشینی مولا علی (ع) را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه برای حضرت امیر (ع) عمل به تکلیف الهی ملاک بود گفت: روزی که دستان علی (ع) در دستان پیامبر بود و او را به جانشینی خود معرفی کرد و روزی که دستان او بسته بود هیچ تفاوتی برای وی نداشت و تنها او به وظیفه خود عمل کرد.

حجت‌الاسلام دره زرشکی افزود: خداوند اراده کرده که نور ولایت حضرت علی (ع) را برای همیشه روشن نگه دارد و تلاش دشمنان در خاموش کردن این نور ره به جایی نمی‎برد.

حجت‌الاسلام سید رضا میر معینی نیز با بیان فضایل امیرالمومنین (ع) گفت: پیامبر اسلام برای تثبیت نظام ولایی تلاش‌های بسیاری کردند و جامعه اسلامی را برای پذیرش نظام ولایی آماده کردند.

وی افزود: در بیان معصومین علیهم‌السلام، علی (ع) با عنوان « ایمان» معرفی شده و هنگامی که امام علی (ع) روبروی پهلوان عرب قرار گرفت پیامبر فرمود امروز تمام ایمان روبروی تمام کفر قرار گرفته است.

این محقق حوزه علمیه در خصوص فضایل علی (ع) و اشارات قرآن به شخصیت والای آن حضرت سخنان مبسوطی بیان کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار