پس از شکوه جانبازان، بشکوه خانواده شاهد را دیدیم
باز رامبد جوان یک شاهکار دیگر خلق کرد. شاهکاری که با حضور بزرگ خانواده های شهیدان این دیار در قاب دیده ها و دل ها رقم خورد.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲ 01 October 2015
سه شنبه شب ، باز رامبد جوان یک شاهکار دیگر خلق کرد. شاهکاری که با حضور بزرگ خانواده های شهیدان این دیار در قاب دیده ها و دل ها رقم خورد. تا رقمی شود بر دفتر تاریخ ؛ تا اهالی فردا ها بدانند در دیروزی مقدس، مردانی بزرگ از دامن معراجی زنانی پاک راهی آسمان شدند تا "زمین" ایران ،سرزمین ایران از آسمان هم بالاتر رود.

برنامه خندوانه مادران شهیدان ایرانی را بامذاهب مختلف کنار هم نشاند تا جملگی از "مذهب واحد" که عشق به ایران است سخن بگویند و گفتند و گفتند و به هربار گفتن شان چقدر به کوچکی خود و بعضی ها پی بردیم که در مقابل این خانواده های بر قله ایستاده ، ما سنگ ریزه دامنه هم نیستیم آری رامبد جوان با این برنامه هم به ساحت شهیدان و هم به شکوه ایران و هم به خانواده شاهد که چشم و چراغ این ملت و کشورند ادای احترام کرد در زمانه ای که وظیفه شکر گزاری ما بارها قضا شده است.

او و گروه فهیم پشت صحنه خندوانه با هنرمندی خود ما را به فهمی رساند که دریابیم "خندوانه "، فقط نمی خنداند. تامل بر می‌انگیزد و گاه دیده را به نادیده ها هم باز می کند."خندوانه" فقط نمی خنداند، گاه پرده ها را کنار می زند، دیده هارا می شوید و فرصت "جور دیگر دیدن" را فراهم می‌کند.

خندوانه یک برنامه فاخر است و قرار نیست همیشه بخنداند گاه هم لازم است اشک آدم را در بیاورد چنانکه رامبد جوان  پیش از این نیز هنر مندی خودرا نشان داده است از جمله در خندوانه 30 شهریور  که حضور تاثیر گذار "جناب خان" در میزبانی جانبازان عزیز سنگ تمام گذاشت و عملا نگاه هارا به فراز بلند و بی فرود حماسه دفاع کشاند.

 نگاهی که باید ببیند هزینه استقلال و آزادی ایران را چه کسانی پرداختند و چه بزرگمردانی از سلامت خود دست شستند تا جمهوری اسلامی دست بالا را داشته باشد. زخم ها را به جان خریدند تا زخمی عارض انقلاب نشود." تن به موج "سپردند تا "موج وطن" را نبرد.نفس به درد بر می کشند تا نفس ملت به ملال دچار نشود.

جانبازانی که میهمان خندوانه شدند نمونه بودند و نماد. نمونه فراوان جانبازانی که دیده نمی شوند . اگر دکتر آقایی که خود فرزند شهید است و در خدمت شهیدان زنده ادای تکلیف می کرد دردمندانه گفت: برخی ها می آیند و با جانبازان عکسی می گیرند و می روند وهیچ.... بسیاری از جانبازان ، به اندازه همین عکس گرفتن هم دیده نمی شوند .کاش دعوت دکتررا قدر بدانیم که؛ من از مردم می‌خواهم که سعادت دیدار با این شهیدان زنده را از دست ندهند....
بله سعادت می خواهد زیارت مردان بهشتی،لیاقت می خواهد نگاه دوختن به نگاهی که تا آسمان آدمی را می برد اما ما چقدر از این سعادت برخورداریم و چقدر مغتنم می شماریم فرصت هم عصری و هم نسلی با کسانی که شهادت را زندگی می کنند؟ رامبد جوان ، خندوانه اش را متبرک کرد به نفس کسانی که همنفس فرشتگان هستند .

حتی می خواهم بگویم رامبد که معنای اسمش" فرشته صلح" است، خندوانه اش را "گریه‌وانه" کرد ، شهید کرد ، به جنگ فراموشی رفت تا نگاه ما را از غفلت نجات دهد.
تا مارا از غباری که دور ما را گرفته است بیرون بیاورد و الا که در وزش تند باد های هولناک هم گردی عارض نگاه شهیدان و جانباز هماره شهید  و خانواده ها شان که بر اساس حدیث قدسی ، خانواده خدایند نمی شود. این مائیم که غبار می گیریم و باید از خود غبارروبی کنیم کاری که رامبد جوان با هنرمندی تمام انجام داد .
جانبازان ، به درد سرود خواندند و جناب خان هم همراهشان بود در شبی که نگاه ها را به سحر، به خود صبح، می کشاند.و من از دوستانی که برنامه را دیده بودند شنیدم که اشک ...اشک...اشک... چشم هاشان را مثل دلشان زلال کرده است.

این چند خط هم  ادای دین این قلم خسته است در تجلیل از "خندوانه"،رامبد جوان و جناب خان که سه شنبه شب  و پیش تر در 30 شهریورکاری کردند کارستان. خدای  شهیدان و جانبازان عوض‌شان دهد. ان‌شاالله

غلامرضا بنی اسدی - تابناک خراسان رضوی

Image result for ‫خندوانه شهدا‬‎
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرخس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
جناب آقاي بني اسدي
فكر ميكرديم فقط در روزنامه خراسان از افاضات شما بهره منديم
ديديم خوشبختانه د رسايت تابناك هم حضور فعال داريد.
از شما برادر ديني و ايماني كه همواره زبان حقگو مردم خدا جو هستيد و همگان شاهدند براي اولين بار و در نهايت شجاعت و صداقت، استفاده از منابع سرشار آستانقدس رضوي را براي رفع مشكل مردم در حاشيه شهر مشهد و رفع فقر و تنگ دستي آنان نه از طريق كمك هاي مالي مستقيم بلكه از طريق ايجاد كارخانجات و صنايع و بكارگيري مردم در اين گونه موسسات با منايع مالي آستانقدس را مطرح نموديد و اين كليد واژه طلايي كه *اگر امام رضا(ع) در قيد حيات بودند با اين همه درآمد و سرمايه آستانقدس و ديدن رنج و محنت مردم چه ميكردند؟*
براي اولين بار در خراسان پيشگام اجراي عدالت علوي شديد.
خواهشمندديم همانطور كه بمسئله پر اهميت و اساسي*خندوانه *ميپردازيد
زماني هر چند اندك را نيز براي واكاوي موضع مالباختگان *موسسه ميزان * اختصاص دهيد و مرهمي باشيد بر الام هزاران خانوده كه هستي خود را دارند از دست ميدهند.
حق نگهدار شما باشد و قلم و قدمتان هميشه حقگو و استوار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار