رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آشنایی با بازار سرمایه برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ضروری است، گفت: مفاهیم تخصصی بورس و بازار سرمایه را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 13 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «کیوان کاشفی» روز چهارشنبه در جلسه امضا تفاهم نامه همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی و بورس منطقه‌ای کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی استان، افزود: تقریبا همه واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در برهه‌های زمانی مختلف با بانک‌ها برای تامین نقدینگی مشکل داشته و دارند به این دلیل که بازار دیگری را برای آن‌ها ترسیم نکردیم و لذا می‌توانیم از ظرفیت بازار سرمایه در این بخش استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بازار سرمایه در کرمانشاه نیازمند آموزش خصوصا در بُعد فرهنگی دارد، گفت: بخش عمده‌ای از بنگاه‌های اقتصادی استان به صورت سنتی و خانوادگی تجارت را انجام می‌دهند و با مفاهیم جدید و بازار‌های جدید آشنایی کافی و وافی ندارند و ما باید چنین بستری را در کرمانشاه فراهم کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران بر برگزاری سمینار‌ها و رویداد‌های مهم بورسی جهت آموزش و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های کرمانشاه تاکید کرد و اظهار داشت: کرمانشاه صاحب یکی از رشیدترین تالار‌های بورس منطقه و کشور است و ما باید با راه‌اندازی واحد‌های مشاوره‌ای و آموزشی برای فعالان اقتصادی و مردم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه هم در این جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ۲ بخش خصوصی استان کرمانشاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استان کرمانشاه از نظر حجم معاملات در بازار سرمایه جایگاه دهم کشور را دارد، اما متاسفانه نتوانستیم آن جور که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

«محمد بهمن» با اشاره به اینکه پایین بودن تعداد شرکت‌ها در بورس و عدم استفاده شرکت‌ها از تامین مالی بازار سرمایه باعث شده بهره‌وری کافی را از این بازار سودمند نبریم، افزود: در ۲ سال گذشته بیشتر روی مباحث مشاوره‌ای و آموزشی کار کردیم تا ذهنیت فعالان اقتصادی و مردم را از تجارت خانوادگی دور کنیم و این فضا را تلطیف نماییم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه امتیاز خوبی در مباحث مشاوره‌ای در کشور کسب کرد و تلاش کردیم هزینه مشاوره واحد‌های تولیدی و صنعتی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند به صفر برسانیم که در این زمینه موفق بودیم و امیدواریم در آینده و با همکاری اتاق بازرگانی جلسات مداومی با ذی نفعان بازار سرمایه داشته و از این طریق موجبات توسعه استان را رقم بزنیم.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و بورس منطقه‌ای کرمانشاه امضا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار