مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: بیمه سلامت ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان به مراکز بهداشتی درمانی در بخش دولتی و خصوصی پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 11 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی  اظهار داشت: این میزان پرداختی سال ۹۹ حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که امسال ۸۰ میلیارد ریال جهت هزینه درمان کرونا افزوده شده است.

وی افزود: همچنین ۴۸۰ میلیارد ریال از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد جهت هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

رحیمی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۶۵۴ بیمه شده این سازمان نیز تحت درمان کرونا قرار گرفتند و سال گذشته و ایام تعطیلات نیز تمام خدمات مورد نیاز بصورت حضوری و غیر حضوری به بیمه شدگان استان و حتی افرادی که برای تعیطلات وارد استان شده بودند ارائه شد.

بیمه سلامت ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می کند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: بیمه سلامت ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان به مراکز بهداشتی درمانی در بخش دولتی و خصوصی پرداخت می کند.

رحیمی یادآور شد: با توجه مشکلاتی که در زمینه پرداختی ها در کشور وجود دارد اما پرداختی های این سازمان با توجه به الکترونیکی بودن بروز بوده و رضایتمندی خوبی در مراکز طرف قرار داد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت ایلام در قالب صندوق های کارکنان دولت، بیمه درمان ایرانیان، صندوق سایر اقشار، سلامت همگانی روستاییان و عشایر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که ۲۲۳ هزاراز این جمعیت روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: ۵۸ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان هستند و برای این جمعیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته شده و بر این اساس از ظرفیت بخش خصوصی و نیز دولتی استفاده می شود.

رحیمی با بیان اینکه زمینه پرداخت رقم بسیار ناچیزی برای بیمه شدگان مهیا شده است، افزود: در بخش بیمه سلامت همگانی بیمه شدگان خدمات را بصورت ارجاع دریافت می کنند، که این خدمات قبلا در سطح روستا بود اما هم اکنون به سطح شهر نیز تعمیم داده شده است.

وی عنوان کرد: جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تحت‌ پوشش ۳۶۱ مرکز و موسسه بهداشتی درمانی طرف قرارداد این بیمه قرار دارند.

حمایت سازمان بیمه سلامت از بیماران خاص

مدیر کل بیمه سلامت ایلام با اعلام حمایت سازمان از بیماران خاص گفت: سازمان بیمه سلامت بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه در مراکز خدمات درمانی دولتی به صورت رایگان درمان می شوند و از بیمه سلامت برخوردار هستند و نیازی به نظام ارجاع ندارند و می توانند به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کنند

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در حوزه حمایت از اقشار نیازمند و جهت رعایت عدالت در حوزه سلامت تمام ساکنان و حاشیه نشینان شهر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زندانیان و افراد مجهول الهویه بصورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار