کد خبر: ۱۰۳۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ 09 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

اهدای خون کار ساده ای است که می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی دیگران داشته باشد. بیماران نیازمند چشم انتظار یاری با اهدای خون هستند.

نیاز بیماران به خون همیشگی و مستمر بوده و بیماران صعب العلاج، مبتلا به سرطان، هموفیلی‌ها و سوانج و حوادث و ... به خون و فراورده‌های خونی نیازمند هستند.

با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه علم پزشکی هنوز هیچگونه جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که از سوی انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان نیازمندان به خون را از مرگ نجات دهد.

هر نفر با اهدای خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد و تولید دارو‌های مشتق از پلاسما با منبع پلاسمای ایرانی دستاوردی است که با وجود تمام چالش‌های پیش رو تداوم یافته است.

افراد روزه دار می‌توانند در طول روز نسبت به اهدای خون اقدام کنند و اگرچه بیشتر مردم شب‌های قدر را برای نذر خون انتخاب می‌کنند، اما بهتر است در همه روز‌های ماه مبارک رمضان نسبت به اهدای خون اقدام شود.

به گفته رئیس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان؛ پایگاه‌های مربوط در سراسر استان هر شب تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان هستند که امیدواریم اهدای خون و توسعه فرهنگ آن استمرار یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار