مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در سال ۱۴۰۰، روزانه ۹۰ تن شیر در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ تن افزایش دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 05 April 2022

علی محمد هوشمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل این افزایش را توسعه دامداری های گاو شیری اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، ۳۲ هزار و ۸۵۰ تن شیرخام در این شهرستان تولید و به بازار مصرف و واحدهای تولید مواد لبنی عرضه شد.

به گفته وی این مقدار شیر با وجود مشکلات اقتصادی برای دامداران در تامین خوراک دام و سایر نهاده ها از هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری تولید شد.

وی بابیان اینکه روزانه ۴۵ تن شیر برای فرآوری مواد لبنی به بازار سایر استان ها عرضه می شود تصریح کرد: یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

هوشمند ادامه داد: بخش خصوصی برای ساخت این واحد پرورش گاو شیری ، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و پس از بهره برداری ۴۵ نفر مستقیما جذب بازار کار می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به نقش تاثیرگذار بخش دامداری در افزایش تولید واشتغال و فراهم کردن زنجیره تولید شیر و فرآورده های لبنی خاطر نشان کرد: بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در این شهرستان از سوی بخش خصوصی در دست اجراست.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار و با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار