سردار میرزایی با بیان این که در مجموع بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ 03 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/01/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


افزایش 35 درصدی تردد های نوروزی در استان مازندران/ کاهش 59 درصدی کشته شدگان در حوادث رانندگی 
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش 35 درصدی ترددها در نوروز 1401 از کاهش 59 درصدی کشته شدگان در حوادث رانندگی خبر داد. 
سردارمرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری، پلیس، گفت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم و مسافران در تعطلات نوروز 1401 ضمن استفاده از تمام توان و امکانات انتظامی استان، بیش از 1000 نیروی کمکی بکارگیری شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اسکان بیش از 13 میلیون و 943 هزار نفر از مسافران نوروزی در استان، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش 22 درصدی تردد های درون شهری و 52 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.
سردار میرزایی با بیان این که در مجموع بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش حجم مسافرت ها در استان مازندران با توجه به لغو مدودیت ها و بهبود شرایط کرونایی با تمهیدات ویژه ترافیکی و حضور شبانه روزی کارکنان انتظامی استان کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان نسبت به سال قبل 59 درصد کاهش داشته است.
این مقام انتظامی همچنین، بیان داشت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم در ایام نوروز طرح عملیاتی ظفر با هدف پیشگیری از جرائم در دو مرحله و در شهرستان های هدف به اجرا در آمد که در این راستا شاهد افزایش 27 درصدی کشف سرقت، 23 درصدی کشف کلاهبرداری ها، 35 درصدی دستگیری سارقان، 243 درصدی کشف جعل و 15 درصدی دستگیری درگیری های منجر به چاقوکشی در سطح استان بوده ایم.
سردار میرزایی  با بیان این که با تدابیر انتظامی صورت گرفته در روز طبیعت و همکاری های خوب مردم و مسافران نوروزی با پلیس هیچگونه حادثه ناگواری در استان به وقوع نپیوست از مردم و مهمانان نوروزی استان قدردانی کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه امنیت را زیر ساخت اصلی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، شاهد ادامه روند تعامل و مشارکت هرچه تمام تر شهروندان با پلیس در برقراری امنیت استان در سال جدید باشیم.

--------------------------------------------

دستگیری سارقان منزل و کابل برق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 3 سارق سابقه دار منزل و کابل برق و اعتراف به 13فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی"در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و سیم کابل برق در شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي در ادامه با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند 3 سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
سرهنگ کلوانی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی به 13 فقره سرقت منزل و سیم کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.

--------------------------------------------

پیدایش پسر 15 ساله پس از10 ساعت فقدانی در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از پیدا شدن پسر 15 ساله مسافر غیر بومی در جنگل های داربکلاء آن شهرستان پس از 10 ساعت فقدانی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر بيان داشت: در ساعت10 صبح روز سیزدهم فروردین با اعلام مفقودی پسر بچه 15 ساله در جنگل های داربکلاء شهرستان میاندورود، بلافاصله اقدامات پلیسی برای پیدا کردن این پسر، در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: در تحقیقات میدانی مأموران از وابستگان پسر مفقودی، مشخص شد که او به جهت بازیگوشی از خانواده فاصله گرفته و در جنگل گم شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع به تمامی یگان های انتظامی پلیس اطلاع رسانی شد و نیروهای انتظامی، هلال احمر و دیگر نیروهای محلی برای یافتن او به جستجو در محدوده جغرافیایی روستای محل و جنگل های اطراف پرداختند.
سرهنگ باقری یادآور شد: سرانجام با تلاش مشترک تمامی نیروهای جستجو گر و عزم جدی مأموران، پسر بچه 15 ساله در فاصله 10 کیلومتری جنگل، صحیح و سالم پیدا و تحویل خانواده اش شد.

--------------------------------------------

کشف 4 کیلوگرم مواد مخدر در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 4 کیلو گرم مواد مخدرتریاک و دستگیری سوداگر مرگ خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع مواد مخدر توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 4 کیلوگرم تریاک در مخفیگاه متهم خبرداد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ عنایتی در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.

--------------------------------------------

کشف 10 تن چوب جنگلی قاچاق در نوشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت : ماموران انتظامی 10 تن چوب جنگلي قاچاق را در اين شهرستان کشف کردند. 
سرهنگ "اکبر درویشی " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه کجورحین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به 4 دستگاه خودرو نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر به كشف 10 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع گردو و راش در بازرسی از خودرو های مورد نظر اشاره كرد و افزود: در اين رابطه 4 نفر دستگير و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
وی با بیان اینکه چوب‌های کشف شده به سازمان مربوطه تحویل شد، خاطرنشان كرد: كارشناسان ارزش ريالي چوب‌هاي كشف شده را 320 ميليون ريال برآورد كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در پايان با اعلام اينكه منابع طبیعی و جنگل از مواهب الهی برای استفاده عموم است و همه باید در حفظ آن کوشا باشیم از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگيري قاچاقچی مواد مخدر در نور 
فرمانده انتظامي شهرستان نوراز کشف 7کیلومواد مخدر و دستگیری یک عامل افیونی دراین شهرستان خبر داد . 
سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در راستاي ارتقا امنيت اجتماعي و اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی متهم در هنگام توزیع مواد مخدردستگیر و مقدار 7کیلو گرم مواد مخدر از داخل کیف همراه وی کشف شد.
سرهنگ داداش تبار در پايان تصريح کرد: تأکيد برهمکاري و ارتباط مداوم شهروندان با پليس ، بر برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر كرد و از شهروندان خواست موارد مشكوك را با مرکز فوريت هاي پليسي 110در ميان بگذارند.

--------------------------------------------

کشف 22 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در "بابلسر" 
فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري 4 سارق با کشف 22 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در بخش بهنمیر خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت ساختمان نیمه کاره ، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار مامورین انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران تجسس فرماندهی انتظامی بخش بهنمیر با بررسی دوربین های مداربسته و انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند هویت سارقان و همدستان اعم از سه مرد و یک زن را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند، افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان نیز از سارقان سابقه دار می باشند.
فرمانده انتظامي بابلسر تصریح کرد: در تحقيقات به عمل آمده متهمان مذکور در بازجویی‌های پلیس به 22 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره اعم از سرقت سیم برق و کابل ساختمان های نیمه کاره و سایر سرقت های مرتبط، اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده و تحويل به مرجع قضائي با قرار مناسب روانه زندان شدند.
سرهنگ زارع در پایان به شهروندان توصیه کرد: اماکن خصوصی و کارگاه های خود را به دوربین مداربسته و تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز و از نگهبانان مطمئن و مورد اعتماد استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار