بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شمار شهر‌های قرمز از ۲۴ به ۳۶ شهرستان افزایش یافته است؛ افزایشی نگران کننده، به ویژه اگر بدانیم در تعطیلات توروزی، رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک به کمترین میزان خود از ابتدای شیوع همه گیری کووید19 رسیده و مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی هم روند افزایشی نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 03 April 2022
به گزارش تابناک قم، بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شمار شهر‌های قرمز از 24 به 36 شهرستان افزایش یافته است؛ افزایشی نگران کننده، به ویژه اگر بدانیم در تعطیلات توروزی، رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک به کمترین میزان خود از ابتدای شیوع همه گیری کووید19 رسیده و مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی هم روند افزایشی نشان می دهد.
 
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 

این در حالی است که بر اساس بروزرسانی اخیر، شمار شهر‌های نارنجی از 68 به 59 شهر کاهش یافته و روند خوبی نشان می دهد و این روند خوب در شمار شهرهای زرد و آبی نیز دیده می شود به گونه ای که شهر‌های زرد از 306 به 295 شهرستان کاهش یافته و تقریبا معادل این میزان کاهش، بر شمار شهرهای آبی افزوده شده است.
 
بر اساس این نقشه که از امروز، 13 فروردین ماه اعمال خواهد شد، گسترش رنگ «آبی» در نقشه ادامه دارد و شمار شهرهایی که در این وضعیت، یعنی کمترین خطر شیوع بیماری قرار دارند، از ۵۰ به 58 شهرستان افزایش یافته است. اتفاقی که البته افزایش شمار شهرهای قرمز از شیرینی آن می کاهد و نشان می دهد که در اوضاع در کشورمان در وضعیت شکننده ای قرار دارد و نیازمند مراقبت جدی است.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار