متأسفانه در این حادثه یکی از قدیمی‌ترین و تنومندترین درخت پارک جنگلی دچار آتش‌سوزی شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 01 April 2022

به گزارش تابناک مازندران،  متأسفانه در این حادثه یکی از قدیمی‌ترین و تنومندترین درخت پارک جنگلی دچار آتش‌سوزی شد.

بر اساس این گزارش ، با اعلام مسئول آتش نشانی آمل، یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین درختان پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان این شهرستان طعمه حریق شد.

زبانه‌های آتش این درخت تنومند با بیش از ۱۰۰ سال عمر و ۲ متر قطر با حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط خاموش شد.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با تأیید این خبر، اظهار کرد: بلافاصله پس از گزارش اعلام وقوع حریق، مأموران آتش‌نشانی وارد میدان شدند.

روح‌الله اسماعیلی افزود: متأسفانه در این حادثه یکی از قدیمی‌ترین و تنومندترین درخت پارک جنگلی دچار آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به همکاری فراوان جنگل‌بانان و پرسنل عملیاتی مستقر در منطقه نارنجستان هراز، تصریح کرد: به دلیل گستردگی شدید و عمق حریق، آتش همه لایه‌های درخت را فرا گرفت و عملیات اطفا تا نیمه‌شب طول کشید.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با با اعلام نفوذ آتش به داخل تنه و درون درخت توسط حفره‌های ایجاد شده، بیان کرد: مأموران آتش‌نشانی توانستند از تخریب بیشتر درخت جلوگیری کنند و حریق را مهار کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه حریق درخت تنومند به علت عدم خاموشی کامل آتشی که در نزدیکی درخت توسط مسافران و گردشگران نوروزی انجام شد صورت گرفت، افزود: همه شهروندان و گردشگران باید حافظ سرسبزی جنگل‌ها باشند زیرا سالیان سال و قرن‌ها طول می‌کشد تا درختان و گنجینه‌های ارزشمند ایجاد شده و نباید با کاهلی و بی‌توجهی انسانی شهاد نابودی آنها باشیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه درختان ریه‌های زمین هستند و نباید برای تفریحات خودمان محیط زیست و درختان ارزشمند را رو به نابودی ببریم، تصریح کرد: وقوع بیشتر حریق در جنگل، خاموش نکردن آتش برافروخته گردشگران و مسافران پس از خروج از پارک بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار