کد خبر: ۱۰۳۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 30 March 2022
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای جهش تولید دانش بنیان قانون ۲۰ ماده‌ای تصویب کرده است که این قانون کمک به دانش بنیان‌ها و جهش تولید دانش بنیان می‌کند.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای اداری استان همدان گفت: این قانون مسیر پیش روی افراد دانش بنیان و جریان‌های جوان علمی را باز کرده و با رفع قوانین دست و پا گیر، حمایت‌های زیادی از مسائل دانش بنیان داشته است.

وی توضیح داد: در این راستا از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ۳۰ هزار میلیارد بودجه اضافه شد هر چند استان همدان در زمینه استفاده از صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته رتبه نزدیک به آخر را به خود اختصاص داده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استفاده بهتر از جریان علمی کشور باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد اظهار داشت: تاکنون ظرفیت شهرک فناوری استان همدان مغفول مانده و استفاده نشده است همچنین در پارک علم و فناوری باید بیش از این بهره گرفت تا شعار سال را تحقق بخشید.

حجت الاسلام فلاحی گفت: آیت الله رییسی با وجود اینکه به جایگاه ریاست جمهوری نیاز نداشت، اما با نیت خیر وارد میدان شد و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیاری از موفقیت‌های حاصل شده است.

وی افزود: جریان انقلابی حاضر در بدنه دولت و مجلس در پیوست رسانه‌ای ضعیف عمل کرده است و این موجب شده که مردم بسیاری از کار‌ها و توفیقات دولت و سختی‌هایی که برای رفع مشکلات تحمل کرد را نمی‌دانند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش ۴۰ درصد صادرات نفت، افزایش صادراتی غیرنفتی، بازگشت منابع به درون کشور و اتفاق‌های رخ داده در زمینه واکسیناسیون بسیار ارزشمند است که تاکنون اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: تصمیماتی خوبی در دولت سیزدهم گرفته شده در حالیکه دولت قبل بر عملی نشده این کار‌ها اعتقاد داشت.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با روی کارآمدن و شکل گیری دولت مردمی سیزدهم تحول در مدیریت به مثابه یک بُنیه قوی در استان و شهرستان‌ها نیز خود را نشان داد و این تحول ظرفیتی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

حجت الاسلام احد آزادیخواه اضافه کرد: حضور مدیران جوان و توانمند در استان و شهرستان فرصت مغتنمی است و از این مدیران انتظار می‌رود بفرموده قرآن کریم شبانه روز برای برآورده کردن انتظارات مردم تلاش کرد.

وی بیان کرد: در دیدار‌های مردمی و سرکشی از مناطق شاهد شکل گیری امیدی در دل و بطن مردم بودیم که این امید شعار نبوده بلکه شعور است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همکاری و تعامل برای جذب سرمایه گذار، اما در مواقعی یک کار اداری مشروع به علت اجرای نادرست، با بی سلیقگی و مدیریت خدشه دار سبب فرار سرمایه گذار می‌شود در حالیکه باید برای سرمایه گذار ایجاد انگیزه کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه اضافه کرد: شهرستان ملایر دارای نشان و برند‌های ملی و بین المللی مختلفی است که از جمله شهر جهانی منبت بوده و در این راستا استانداری همدان پیشنهاد‌های خوبی برای سفر رییس جمهوری پیش بینی کرده که می‌توان با جریان انداختن این برنامه‌ها اشتغال مضاعف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ملایر با وجود شُهره بودن به شهر جهانی انگور، اما کار‌های بر زمین مانده زیادی پیش رو دارد که در این باره مدیران استانی کار‌های خوبی انجام دادند.

وی گفت: دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم باید دست در دست بدهند چرا که این ۲ قوه مکمل همدیگر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار