استاندار همدان مطرح کرد:
استاندار همدان با اعلام اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان در تابستان به اتمام می رسد، گفت:  این کار در راستای حل بحران و تامین آب مصرفی مردم در دستور کار قرار گرفته است. 
کد خبر: ۱۰۳۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 28 March 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ادامه دیدار‌های خود، با مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان، و همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان که به صورت همزمان انجام شد، اظهار داشت: در راستای اهمیت آب در قرآن مجید آمده است « جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» یعنی هر چیز زنده‏اى را از آب پدید آوردیم.

 وی با بیان اینکه یکی‌از نعمت‌های بزرگ خدادادی آب است که در طی قرن اخیر، جفا‌های جبران‌ناپذیر بسیاری در این حوزه (آب و منابع زیزمینی) از جمله برداشت‌های نادرست، مصرف بی‌رویه و بدون برنامه صورت گرفته است، افزود: با توجه به اقداماتی که در راستای تامین آب شرب شهر همدان صورت‌گرفت، سرعت و پیشرفت خوبی نداشت، تلاش ما این است که با حرکتی همه‌جانبه، جهادی و انقلابی هرچه سریع‌تر این معضل بزرگ شهر همدان برای همیشه حل و فصل شود. 

قاسمی فرزاد تاکید کرد:  اکنون با توجه به اینکه در یک وضعیت بحرانی قرار داریم، به مدیریت و برنامه‌ریزی جدی نیاز است تا بتوان آب شرب و مصرفی مردم را به نحو احسن تأمین و حفظ کنیم. 



استاندار همدان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب و مقدار مورد نیاز برای واحد‌های تولید، در یک سطح قرار دارد و این یک مشکل است که باید حل شود، بیان کرد:  با پیگیری مجموعه مدیریتی استان، توانستیم اعتبارات لازم را از وزیر نیرو برای این پروژه جذب کنیم. یک ۱۰۰ میلیارد تومان از یک طرف، ۳۰۰ میلیارد دیگر و همچنین سوی دیگر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به این پروژه اختصاص دادند. 

قاسمی فرزاد اشاره کرد:  تلاش مجموعه مدیریتی آب‌منطقه‌ای با همه امکانات و توانمندی برای تکمیل و اجرای پروژه انتقال آب قابل تقدیر و تشکر است. 

وی گفت: تامین آب شرب و مطمئن شهر همدان، یک‌مطالبه عمومی و خواست مردمی است که دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر و با کار و کوشش شبانه روزی به آن جامه عمل بپوشانند. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار