استاندار همدان گزارش داد:
استاندار همدان با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۶فروردین ماه، بالغ بر ۶۷هزار و ۳۰۰ نفر در استان اقامت داشته‌اند، عنوان کرد: ۳۳۶هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 27 March 2022



 به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، در راستای ارائه گزارشی از آخرین اقدامات ستاد اجرایی سفر استان، با بیان اینکه تاکنون ۲۵ جلسه توسط کمیته‌های زیرمجموعه و کمیته‌های شهرستانی ستاد خدمات سفر برگزار شده است، اظهار داشت:  ۵۱۴ مصوبه در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی در جلسات ستاد اجرایی سفر به تصویب رسیده است. 

وی افزود: میز خدمت را با حضور نمایندگان مختلف دستگاه‌های خدمات‌رسان و کمیته‌های ستاد خدمات در مرکز استان و شهرستان‌ها، در جهت پاسخگویی به میهمانان نوروزی راه‌اندازی کردیم. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۱هزار بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری، اماکن و مراکز اقامتی، خدماتی و صنوف در سطح استان انجام شده است، گفت: زمینه‌های لازم برای سفر هوشمند و کنترل بیماری کرونا از ابتدای اسفند و ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد در ستاد استان فراهم شده است در همین زمینه می توان به  ۸۰۰ راهنمای آموزش‌دیده اشاره کرد.

وی گفت:  یک نظر سنجی که سه هزار نفر در آن شرکت داشتند، در راستای تقویت و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی انجام شد. 

قاسمی فرزاد اشاره کردک پیش‌بینی اجرای بیش از ۴۰۰برنامه فرهنگی در شهر‌ها و روستا‌های استان با هدف معرفی میراث ناملموس، آیین‌ها و رسوم و سنن محلی در دستور کار قرار گرفته است. 

استاندار همدان با بیان اینکه ۳۵ هزار نسخه محصولات فرهنگی (کتابچه، راهنمای نوروزی نقشه راه و بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری) چاپ و بین گردشگران توزیع شده است،  گفت: تور‌های گردشگری و استان‌گردی با مشارکت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی هتل‌ها و مراکز اقامتی انجام و اجرا شد. 

وی گفت:  ۱۵ موزه و جاذبه گردشگری استان برای بازدید مسافران نوروزی ساماندهی و آماده‌سازی شده‌اند. 

فاسمی فرزاد تصریح کرد:  با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته، ظرفیت اسکان به تعداد ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر شب، اقامت روزانه، آماده سازی شده است. 


وی با اشاره به راه اندازی تور‌های کارگاه‌گردی برای مسافران نوروزی در استان افزود:  ۱۴ بازارچه عرضه سوغات و صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه و اجرای زنده ده رشته صنایع برای مسافران نوروزی راه‌اندازی شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار