رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری تورهای رایگان قم گردی ویژه سالمندان، معلولان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در ایام نوروز 1401 خبر داد
کد خبر: ۱۰۳۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 27 March 2022

به گزارش تابناک قم، حمید نادری با اشاره به برپایی تورهای قم گردی با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری شهر قم، ادامه داد: این تورها طی ده سال گذشته بصورت رایگان برای شهروندان و زائران برگزار شده تا بتواند در معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری قم نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری در اجرای تورهای رایگان قم گردی ویژه سالمندان، معلولان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نوروز سالجاری، ابراز کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی ملا صدرا در شهر کهک و بقعه متبرکه امام موسی مبرقع(ع) و حضور در باغ پرندگان از مراکز مهمی هستند که طی این تورها مورد بازدید قرار می گیرند.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم همچنین از برگزاری برگزاری برنامه گردشگری مذهبی طی ماه مبارک رمضان با هدف معرفی بقاع متبرکه شهر مقدس قم به جامعه هدف اقشار کم برخودار و محلات حاشیه ای شهر خبر داد.

نادری تقویت هویت شهری را از اهداف برگزاری تورهای قم گردی دانست و بر تعریف 15 جاذبه سفر تاکید کرد و گفت: سال گذشته 15 عنوان تور مختلف برگزار شد و تلاش می شود در سال جاری تورهای تخصصی و تفریحی بیشتری برای شهروندان برگزار شود.

وی با بیان اینکه به زودی تابلوهای هدایت مسیر 10 جاذبه تاریخی و گردشگری چندزبانه قم در سطح شهر نصب خواهد شد، افزود: به هر میزان که جاذبه های گردشگری بهتر معرفی شود؛ مدت زمان ماندگاری مسافران بیشتر و درآمد و اشتغال زایی استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پردرآمد و اشتغال‌زا در دنیای معاصر است، افزود: برغم ظرفیت بالای این شهر در گردشگری و زیارت اما هنوز اقدامات قابل توجهی در این قم برای معرفی جاذبه های گردشگری و افزایش ماندگاری زائران و مسافران صورت نگرفته است.

نادری با اشاره به آماده سازی بستر معرفی 100 نقطه تاریخی قم از طریق QR کد، تاکید کرد: همچنین معرفی جاذبه های محلات شهری نیز طی سالهای گذشته آغاز شده و تولیدات رسانه ای خوبی برای آن تهیه شده است.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تاکید بر عدم شکل گیری همکاری لازم جهت اتصال بین مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی و با مراکز و نهادهای فعال در حوزه گردشگری، ابراز داشت: شهرهای شاخص زیارتی و گردشگری با اتصال این دو بخش به یک دیگر روزانه ده ها تور و بازدید از ظرفیت های گردشگری خود برگزار کرده و از منافع گردشگری به نحو شایسته ای بهره می برند.

وی در پایان از آغاز بکار فرهنگسرای تخصصی گردشگری قم و ورود جدی تر به عرصه سفالگری، نجوم وغیره تاکید کرد و بیان داشت: روز قم، امسال چهارمین سال فعالیت خود را تجربه خواهد کرد و باید طی این روز اتفاقات کلانی برای معرفی ظرفیت های شهر مقدس قم در ابعاد ملی و بین المللی رقم بخورد.

نوروز۱۴۰۱

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار