رئیس اورژانس فارس از مسمومیت ۲۵ نفر در استان طی ۸ روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 24 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد جواد مرادیان با بیان اینکه سفر‌های نوروزی می‌تواند خاطره خوشی را برای مردم رقم بزند، اما با سهل انگاری این سفر‌ها می‌تواند برای همیشه به تلخ‌ترین خاطره آن‌ها بدل شود، اظهار داشت: از 25 اسفندماه تا سوم فروردین‌ماه 1401 تعداد 25 نفر از مسافران دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از مصدومان در محل درمان شدند و 20 نفر دیگر پس از دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی انتقال یافتند، افزود: مسافران نوروزی باید دقت داشته باشند که برای سلامتی و حفظ جان خود و خانواده هایشان از روشن کردن پیک نیک یا ذغال که به شدت خطرناک است، پرهیز کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با توجه به آمادگی کامل مراکز بهداشتی، درمانی و اورژانس فارس در طول تعطیلات نوروزی، در صورت مشاهده هرگونه نشانه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، به سرعت موضوع را به مرکز اورژانس به شماره تماس 115 اطلاع دهید.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز نسبت به مسمومیت با گاز‌های سمی و منواکسید کربن در چادر‌های مسافرتی هشدار داد و گفت: گشت زنی نجات آتش نشانان در محل اسکان مسافرین نوروزی بامداد امروز چهارم فروردین ماه نیز چهار هموطن مسافر از استان تهران و گلستان را به زندگی بازگرداند.

وی گفت: بامداد امروز پنجشنبه 4 فروردین ماه نیرو‌های آتش نشان مستقر در کمپ زیبا شهر با هوشیاری خود متوجه وجود ذغال در دو چادر مسافرتی شده و با توجه به عدم پاسخگویی این مسافرین، سریعا اقدام به خروج افراد از چادر کرده و به هر چهار نفر زندگی دوباره بخشیدند.

قانع با بیان اینکه این دو حادثه علی رغم تذکرات مکرر نیرو‌های آتش نشان مستقر در محل رخ داد، افزود: این دو زوج جوان با بی توجهی به تذکرات ایمنی برای ایجاد گرما در داخل چادر از ذغال روشن استفاده کرده بودند که گاز‌های سمی منجر به مسمومیت هر چهار نفر شده بود.

 

وی گفت: این افراد (دو خانم و دو آقای جوان) خوشبختانه با عملکرد به موقع آتش نشانان از خطر گاز گرفتگی نجات یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار