۱۴۰۱
از سال ۱۳۶۸که حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای پس از رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به رهبری انقلاب اسلامی برگزیده شدند، ایشان از سال ۶۹به بعد در ابتدای هر سال بر یک موضوع به عنوان مسأله خاص مورد توجه نظام تاکید می‌کردند تا اینکه به طور رسمی از سال ۷۸ بنا را بر نامگذاری سال‌ها گذاشتند و در سخنرانی پس از تحویل سال جدید نام سال را معرفی مینمایند .
کد خبر: ۱۰۳۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ 21 March 2022
به گزارش تابناک کردستان، بر اساس قانون اساسی ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و جهت گیری‌های کشور بر عهده رهبری نظام است که این وظیفه از طرق مختلف به اجرا درمی آید، سخنرانی ها، ابلاغ، نامه، دستور و در موارد استثنا حکم حکومتی. اما یکی از روش‌ها و شیوه‌های ابلاغ سیاست‌های کلی که به منزله نقشه راهی برای جهت گیری کلی کشور است نام گذاری سال است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در جایگاه رهبری نظام با اشراف کامل به مسائلی و نقصان‌هایی که کشور به آن مبتلاست و درک و دریافتی که از معارف اسلامی و قرآنی دارند هر سال ملت و مسئولان را به توجه به موضوعی خاص توجه میدهند

با نگاهی به نامگذاری سال‌ها در یک دهه اخیر دغدغه و نگرانی اصلی ایشان حول مشکلات اقتصاد و خاصه «تولید» به عنوان موتور محرک اشتغال و شکوفایی اقتصادی بوده است و در سال‌های اخیر لاینقطع خواهان توجه به این مسأله بوده اند.

نکته حائز اهمیت در پیام دیروز ایشان اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، ریل گذاری جداگانه از دولت قبل، مردمی و جوان بودن آن است که با اتکا به این معیار‌ها میتوان بتدریج شاهد حل مشکلات اقتصادی بود.

استان کردستان که با روی کارآمدن دولت جدید شاهد تحول در مدیریت استان و سپردن سکان مسئولیت‌های کلیدی به نیرو‌های جوان، بومی و انقلابی بوده است

استاندار کردستان دکتر زارعی کوشا به عنوان مدیر ارشد و نماینده دولت در کردستان با تلاشی مثال زدنی شبانه روز در حال برگزاری جلسات مختلف با مسئولان مختلف لشکری و کشوری و نیرو‌های زبده جوان جهت ریل گذاری مسیر توسعه استان می‌باشد و در ساعات غیر کاری نیز بصورت بی وقفه در حال بازدید از پروژه‌ها، نواحی منفصل شهری، بازارو مناطق محروم می‌باشند تا از نزدیک به مسائل اشراف یابد.

انتظار میرود استاندار جوان با سرلوحه قرار دادن شعار «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال زایی»، استفاده از تمام پتانسلی‌های موجود، بهره بردن از تجربیات کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان زمینه را برای رشد شاخص‌های توسعه در استان که در صدر آن افزایش اشتغال با تکیه بر دانش‌های نوین می‌باشد فراهم کنند تا همانگونه که خود ایشان اشاره کردند در قرن جدید شاهد درخشش آفتاب بر تارک ایران عزیز و کردستان قهرمان باشیم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار