استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده صادرات محصول سیب‌زمینی از استان اردبیل به کشور عراق افزایش می‌یابد و کشاورزان منطقه نگران وضعیت بازار سیب‌زمینی نباشند.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 30 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مجید خدابخش در حاشیه جلسه بخش خصوصی و دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور عراق می‌تواند به عنوان یکی از بازارهای اصلی محصول سیب‌زمینی استان اردبیل باشد و نیاز است در این راستا کشاورزان و صادرکنندگان با تعامل و برنامه‌ریزی مناسب بتوانند از این بازار برای صادرات محصول خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصول سیب‌زمینی به کشور آذربایجان نیز هم‌اکنون روند صعودی به خود گرفته است بیان کرد: تا کنون 7 هزار تن محصول سیب‌زمینی به کشور آذربایجان صادر شده است که امید داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادرات سیب‌زمینی به این کشور نیز افزایش یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر در صادرات و فروش سیب‌زمینی از استان اردبیل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم گفت: امسال دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سیب‌زمینی کاران استان دغدغه‌ای در مورد وضعیت بازار این محصول و فروش آن نداشته باشند و بحران سال گذشته سیب‌زمینی در اردبیل دیگر تکرار نمی‌شود.

مجید خدابخش تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و اتحادیه سیب‌زمینی کاران باید تدابیر ویژه‌ای برای صاردات سیب‌زمینی و برطرف کردن دغدغه کشاورزان انجام دهد چرا که سیب‌زمینی یکی از محصولات استراتژیک کشور بوده و باید در این راستا همگان تلاش خود را برای حمایت از تولیدات داخلی به کار گیرند.

وی بیان کرد: فرماندار اردبیل نیز باید تدابیر برگزاری جشنواره برداشت سیب‌زمینی و پخت این محصول به انواع مختلف را هر چه زودتر در شهرستان اردبیل اجرا کند چرا که با اجرای این برنامه می‌توان علاوه بر توسعه صادرات شاهد افزایش مصرف داخلی سیب‌زمینی در اردبیل بود.

استاندار اردبیل از برنامه‌ریزی‌های اساسی دولت برای افزایش یارانه محصول سیب‌زمینی برای کمک به صادرکنندگان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای همجوار رونق بیش‌تری می‌گیرد و باید در این راستا همگان برنامه‌ریزی محکم و منسجمی اتخاذ کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار