تابناک-رییس مرکز لرزه نگاری کشور: در زمینه تعداد ایستگاه‌های زلزله نگاری در هرمزگان کمبود داریم و به همین دلیل نمی‌توانیم زلزله‌های زیر 3 ریشتر را در این منطقه ثبت کنیم اما تاکنون 7 پس لرزه 3.5 تا 4.1 ریشتری در این منطقه داشته‌ایم و ممکن است شمار بیشتری پس لرزه نیز در این منطقه رخ دهد.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 17 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل بایرام نژاد رییس مرکز لرزه نگاری کشور صبح امروز درباره زلزله 6 ریشتری کوخرد بستک که ساعت 2:45 امروز رخ داد، عنوان کرد: گسل‌های منطقه زاگرس همواره در کشور ما فعال بوده‌اند و این زلزله نیز از فعالیت همین گسل‌ها رخ داده است.

وی با بیان این که این زلزله به معنای تشدید فعالیت گسل‌ها نیست و مردم نگران نباشند، افزود: عمق زلزله در ۱۰ کیلومتری زمین بوده و به همین خاطر در مناطق پیرامونی احساس شده است و معمولا وقتی کانون زلزله در عمق کمتری باشد، در دامنه بیشتری از سطح احساس می‌شود.

بایرام نژاد همچنین عنوان کرد: در زمینه تعداد ایستگاه‌های زلزله نگاری در هرمزگان کمبود داریم و به همین دلیل نمی‌توانیم زلزله‌های زیر 3 ریشتر را در این منطقه ثبت کنیم اما تاکنون 7 پس لرزه 3.5 تا 4.1 ریشتری در این منطقه داشته‌ایم و ممکن است شمار بیشتری پس لرزه نیز در این منطقه رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار