نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: گردشگری مذهبی عامل معرفی اسلام به جهانیان است و زمینه را به گونه‌ای برای گردشگران خارجی فراهم کنیم تا اخلاق اسلامی را بپسندند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 15 March 2022

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست راهنمایان گردشگری استان افزود: گردشگران به منظور کسب علم، معرفت و اطلاعات سفر می‌کنند و باید زمینه برای افزایش آگاهی‌های آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه به گونه‌ای به گردشگران خارجی کمک کنیم که هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی بهره ببرند ادامه داد: در کشوری اسلامی و متمدن هستیم که باید در مسیر کمال و خوبی‌ها حرکت کنیم تا فساد از جامعه رخت ببندد.

امام جمعه یزد خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: در گردشگری باید بتوانید با برنامه‌ریزی، گردشگران را با خدا، خوبی‌ها و اخلاق نیک آشنا کنید و نباید کاری کرد که خودمان و دیگران به گناه بیافتیم و با افزایش معرفت خود، احساس معنویت در روح گردشگران دمیده شود.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و یکهزار و ۷۲۰ اثر ثبت ملی دارد.

شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار