دومين مراسم اختتاميه طرح " پويش مردمي کودکان سايبري" با حضور سردار " وحيد مجيد " رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي کل کشور، برخي از مسئولان کشوري و تعدادي از نمايندگان رسانه ملي در سالن اجتماعات پليس فتا ناجا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 15 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران شرق تاغرب استان در مورخه 23/12/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
پلیس فتای مازندران رتبه نخست در پویش کودکان سایبری 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کسب رتبه نخست توسط پلیس فتای استان در دومین پویش کودکان سایبری سال 1400 خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر، گفت: دومین پویش کودکان سایبری در سال 1400 توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در این پویش سراسری، پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان موفق به کسب رتبه نخست در بین سایر استان های هم رده خود شد.
سردار میرزایی با تبریک کسب این موفقیت به رئیس پلیس فتا و کارکنان آن مجموعه اظهار داشت: در مراسمی که هفته گذشته، در سالن اجتماعات پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از سرهنگ خورشاد نیز به دلیل تلاش و جدیت وافر در این زمینه قدردانی شد.
گفتنی است، دومين مراسم اختتاميه طرح " پويش مردمي کودکان سايبري"  با حضور سردار " وحيد مجيد " رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي کل کشور، برخي از مسئولان کشوري و تعدادي از نمايندگان رسانه ملي در سالن اجتماعات پليس فتا ناجا برگزار شد.
------------------------------
گرگی در لباس میش 
فردی که به بهانه کمک به نیازمندان سالمند اقدام به سرقت طلاجات و اموال آنان می کرد با 8 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان نور به دام افتاد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار در بيان جزئيات این خبر،گفت:در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجع قضائی و انتظامی مبنی بر سرقت اموال و طلاجلات آنان توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ داداش تبار، افزود: متهم به عنوان فردی خیر با شناسایی بیمارن سالمند و نیازمندی که نیاز به رادیولوژی در مراکز درمانی داشتند، در زمان مراجعه به مراکز درمانی و یا در حین تهیه عکس رادیولوژی اقدام به سرقت طلاجلات و اموال همراه آنان کرده و متواری می شد.
فرمانده انتظامی نور در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از 45 نفر مجموعاً به مبلغی بالغ بر 8 میلیارد ریال اعتراف کرد.
داداش تبار در خاتمه با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پروونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدار های انتظامی و عدم اعتماد به افراد غریبه، با توجه به ایام پایانی سال وحضور مردم در مراکز خرید وبازار هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس 110اطلاع دهند.
---------------------

کشف 30 هزار عدد مواد محترقه در آمـل 
جانشین انتظامی استان مازندران از کشف بیش از30 هزار عدد انواع مواد محترقه غيرمجاز و پرخطر از 7 واحد صنفی در شهرستان آمل خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید موسی حسینی در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و در پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آمل، شناسایی صنوف متخلف را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: در پي اخبار واصله از شهروندان مبني بر نگهداری و فروش مواد محترقه توسط اشخاصی در واحدهای صنفی، ماموران پليس امنيت عمومي با انجام اقدامات اطلاعاتي و پس از شناسايي در بازدید از 7 واحد صنفی بیش از30 هزار عدد انواع مواد محترقه خارجي پرخطر را کشف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: واحد های صنفی موصوف پلمپ و متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای کسب تکليف به اداره تعزيرات حکومتي معرفي شدند.
سرهنگ حسینی در پايان از شهروندان خواست هر نوع خبر خريد و فروش و يا نگهداري مواد محترقه را با پليس110 در ميان گذاشته و به توصيه هاي پلیس توجه نمايند:
* نگهداری مواد محترقه و غیر مجاز و بر خلاف قانون بوده و می‌تواند خسارات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.
* به استناد قانون مجازات اسلامي، ساخت و خريد و فروش مواد منفجره و محترقه جرم محسوب مي‌شود و مرتكبين برابر قانون مجازات خواهند شد.
* از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش‌بازی در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری شود.
--------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 18 فقره سرقت در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 18 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 18 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شعبانی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری اعضای باند کلاهبردارن تلفنی در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: مبلغ یک ميليارد و 150 ميليون ريال از 15 شهروند با ارسال پیامک و تماس‌هایی مبنی بر برنده شدن کلاهبرداری شد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی کلاهبرداری تلفنی از آنها توسط افرادی ناشناس، رسیدگی به این موضوع در دستور پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شکات در اظهارات خود اعلام کردند شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم تمامی اطلاعات محرمانه خود را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.
سرهنگ حسین زاده با اعلام اینکه کارشناسان پلیس آگاهی با تحقیقات فنی 2 متهم را در خصوص این پرونده‌ها شناسایی کردند، افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی، متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه متهمان در تحقيقات پليسی به کلاهبرداری یک ميليارد و 150 ميليون ريال از 15شهروند با ارسال پیامک و تماس‌هایی مبنی بر برنده شدن آنها در مسابقات اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست، هرگز به پیامک‌های غیرواقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه نکنند.
-----------------------------
دستگیری کلاهبردار مامور نما در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری کلاهبردار مامورنما با لباس نظامی و غصب عناوین خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر،گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های110 مبنی بر حضور فردی مشکوک در یکی از مراکز درمانی با لباس نظامی، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان در محل حاظر شدند.
وی بیان داشت: با حضور مامورین کلانتری 11 امیر مازندرانی این فرماندهی در محل و بازرسی از فرد مورد نظر مشخص شد وی نظامی نبوده و با غصب عنوان و پوشیدن لباس نظامی قصد انجام امورات مربوط به ترخیص بیمار و سوء استفاده را دارد.
فرماندهی انتظامی شهرستان ساری،تصریح کرد: با محرز شدن بزه انتسابی، متهم برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: همواره از اعتماد بی جا به افراد ناشناس خودداری کنند. .

خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار