در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 12 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران ازشرق تاغرب استان در مورخه 21/12/1400 تقدیم حضور می گردد.

اخبار انتظامی مازندران در ۲۱ اسفند
 


------------------------------
کشف 7 تن نهاده های دامی احتکاری در بابل 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 7 تن نهاده های دامی احتکاری در شهرستان بابل خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر، گفت: در راستاي مبارزه با  جرايم اقتصادي بويژه احتکار انواع نهاده دامی توسط سود جویان و در پی کسب خبري مبني بر احتکار نهاده های دامی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی  قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، انبار احتکار نهاده های دامی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و اداره صنعت ومعدن شهرستان از این انبار بازدید کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: در این عملیات بیش از 3 تن آرد ذرت و 4 تن انواع مختلف کنسانتره مجموعا به ارزشی بالغ بر 600 میلیون ریال کشف شد.
وی با اشاره به پلمب محل مورد نظر، گفت: در این رابطه متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ محمدپور در پایان با بیان این که قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی جامعه خواهد شد، از مردم خواست: در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
-----------------
کشف 12تن خرما و خشکبار احتکاری در قائم شهر 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 12تن خرما و خشکبار احتکاری به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان قائم شهر خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر، گفت: در راستاي مبارزه با احتکار کالا، مقابله با سودا گران توليد و عرضه کالا در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی  قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قائم شهر با انجام اقدامات اطلاعاتی یک انبار احتکار ارزاق عمومی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان از این انبار بازدید کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: در این بازدید، ماموران بیش از 11 تن خرما بسته بندی با برند هاي مختلف به ارزش 4 میلیارد و 400 میلیون ريال و یک تن آجیل و خشکبار به ارزش 15میلیارد و 600 میلیون ريال  کشف کردند.
وی با اشاره به این که برابر اعلام نماينده صمت کالاي مکشوفه به عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار تلقي بوده است، افزود: محل مورد نظر با صدور حکم قضائی پلمب و در این رابطه متهم جهت کسب تکلیف به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
------------------------

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در نور 
فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارقان سيم هاي برق با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ علی داداش تبار در این خصوص بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از مزارع شهرستان، موضوع در دستور کار عوامل انتظامي و پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته و انجام تحقيقات لازم در اين زمينه 3 سارق حرفه اي شناسايي و دستگير و بیش از200متر سيم برق مسروقه از مخفیگاه كشف شد.
سرهنگ داداش تبار تصریح کرد: متهمان ضمن اعتراف به 10 فقره سرقت سيم کابل و برق از منازل خالی از سکنه و شبکه های توزیع  اعتراف و با تشكيل پرونده برای سيرمراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور در پایان در توصیه ای به کلیه شهروندان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، خانواده ها در هنگام ترک منزل حتماً موارد ایمنی را رعایت و منزل خود را به افراد مطمئن بسپارند و هرگونه موارد مشكوك را به پليس 110 اطلاع دهند.
----------------
كشف 4 هزار عدد انواع مواد محترقه در نوشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از كشف 4 هزار عدد انواع مواد محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ اکبر درویشی در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي پيشگيري از فعاليت مجرمانه قاچاقچيان در رابطه با خريد، فروش و توزيع مواد محترقه خصوصاً در ايام پاياني سال، مأموران پليس فتا شهرستان با استفاده رصد فضای مجازی و سایبر در يک عمليات غافلگيرانه موفق به كشف 4 هزار عدد انواع مواد محترقه شدند.
وي با اشاره به اين كه مواد محترقه كشف شده در يک واحد صنفي در شهرستان نوشهر  براي فروش دپو شده بود، افزود: در ارتباط با كشفيات به دست آمده، يك متهم دستگير و تحويل مقام قضائي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از جديت و همت مضاعف پليس در مسير پيشگيري از آسيب ها و حوادث استفاده از مواد محترقه در ايام پاياني سال خبر داد و گفت: تلفن 110 مركز فوريت هاي پليسي، آماده دريافت گزارش هاي مردمي در رابطه با فروش، توزيع و قاچاق مواد محترقه است.
--------------------
دستگیری سارق سابقه دار قطعات خودرو در ساری 
فرمانده انتظامي شهرستان ساری از شناسايي و دستگيری سارق قطعات داخلی خودرو با 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی تعدد سرقت قطعات خودرو در خیابان های ساری تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 امیر مازندرانی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بوده و در حال حاضر نیز در مرخصی زندان بسر می برده است مظنون شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در اقدامی غافلگیرانه متهم دستگیر شد و بازجویی به عمل آمده به 15 فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرسان طی یک هفته گذشته اعتراف کرد.
وی ادامه داد: طی بازرسی از مخفیگاه متهم 20 دستگاه ضبط و پخش و باند خودرور و 10 گوشی تلفن همراه و مقادیر قابل توجه دیگری اموال سرقتی کشف شد.
حسن زاده با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.
------------------
کشف موتورسنگین قاچاق در جویبار 
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف یک دستگاه موتورسنگین به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در راستاي اجري طرح مبارزه قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق شدند متهم را حین تردد در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی موتورسیکلت وی را که فاقد پلاک و مدارک قانونی بود توقیف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت مورد نظر به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ جعفری با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند .
----------------
انهدام باند سارقان سیم برق در عباس آباد 
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 4 سارق و 3 مالخر سیم برق با 15 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر افضلی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان عباس آباد قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران انتظامی موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ افضلی با بیان این که در این رابطه 3 مالخر دستگیر و 2 دستگاه خودرو توقیف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

------------------
عوامل موثر بر ارتباط کلامی 
چگونه ارتباط کلامی خود را تقویت کنید؟ 
عوامل موثر بر ارتباط کلامی
به این جمله توجه کنید "مکانیسم‌های عصبیِ قابل ارتجاع مربوط به افزایش تعداد مطالعات تجربی در زمینه‌ی توانایی توجه‌ی مستقیم و تلاش ذهنی، عملکرد مغز را دگرگون می‌کنند." جالب بود؟ درسته خیلی جالب نبود؛ در واقع بسیاری از کلماتی که خواندید در مغز شما ثبت نشده‌اند، در ارتباط کلامی نیز بیشتر کلماتی که می‌گویید در مغز شنونده ثبت نشده‌اند.
این حرف به این معنا است که در مکالمه‌ی مستقیم یا ارتباط کلامی، کلمات کمترین اهمیت را دارند، پس به جا است اگر بگوییم علاوه بر کلمات عوامل دیگری در برقراری و درک ارتباط کلامی دخیل هستند، عواملی نظیر…..
ارتباط چشمی
تماس چشمی ملایم اعتماد را افزایش داده، ایجاد همکاری‌های آینده را تقویت کرده و نگاه شاد، اعتماد عاطفی را بیش‌تر می‌کند.
اعتماد با تماس چشمی شروع می‌شود اما نمی‌توانیم اعتماد ساختگی ایجاد کنیم زیرا ماهیچه‌های اطراف دهان و چشم‌ها که خرسندی و صمیمیت را نشان می‌دهند، غیرارادی هستند در این مواقع می‌توانید به کسی که دوست دارید یا یک اتفاق خوشایند فکر کنید تا حالت چهره و ماهیچه‌های اطراف چشم‌هایتان طبیعی شوند.
حالت چهره‌ی مهربان
ارتباط موثر براساس اعتماد است و اگر به گوینده اعتماد نداشته باشیم به حرف‌هایش گوش نمی‌کنیم، اگر کمی خشم یا ترس در چهره‌ی گوینده ببینیم، اعتمادمان به سرعت کم می‌شود، با دیدن چهره‌ی افراد متوجه می‌شویم آن‌ها فریبکار هستند یا نه.
با نگاه کردن نشان می‌دهیم در گفتگو شرکت کرده و به حرف‌ها گوش می‌کنیم اما هنگامی که به افراد نگاه نمی‌کنیم، ممکن است آن‌ها کمی خودخواهانه و با عدم صداقت عمل کنند
صدای گرم
صدای گرم در درک حرف‌های گوینده بسیار مهم است.
اگر حالت چهره احساس خاصی را نشان دهد و صدا احساس متفاوتی را منتقل کند در مغز ناهماهنگی عصبی اتفاق می‌افتد و شنونده گیج می‌شود؛ در نتیجه اعتماد از بین می‌رود، تردید ایجاد می‌شود و احتمال همکاری کاهش می‌یابد.
تحقیقات دانشگاه آمستردام نشان می‌دهند خشم، تحقیر، تنفر، ترس، ناراحتی و تعجب از طریق صدا بهتر از حالت چهره منتقل می‌شوند، در حالی که حالت چهره احساس شادی، غرور و شرمساری را بهتر نشان می‌دهد، در ارتباط کلامی با صدا و حالت چهره می‌توان احساسات را منتقل کرد.
در دنیای تجارت، صدای گرم و حمایتگر نشانه‌ی رهبری تحول‌گرا، ایجاد رضایت بیشتر، تعهد و همکاری بین اعضای تیم است.
آهسته حرف زدن
اگر کمی آهسته صحبت کنید به آسانی می‌توانید از طریق صدا اعتماد بیش‌تری به افراد منتقل کنید.
تحقیقات دانشگاه هوستون نشان می‌دهد هنگامی که پزشکان سرعت صحبت کردنشان را کم کردند به ویژه هنگام گفتن اخبار بد، شنونده آن‌ها را دلسوزتر و مهربان‌تر می‌بیند.
همچنین صدای گرم پزشکان و پرستاران، قدرت شفابخشی درمان را دو برابر می‌کند، پس رعایت این نکته بر ارتباط کلامی تاثیر مثبتی دارد.
حالت بدن و دست‌ها
حالت بدن و به ویژه حرکات دست در ارتباط کلامی بسیار مهم هستند زیرا به هماهنگی مراکز درک زبانی در مغز کمک می‌کنند.
در واقع برای درک درست حرف‌های گوینده، مغز باید صدا و حرکات بدن گوینده را با هم ترکیب کند.
از دیدگاه تکاملی، گفتار از حالات دست ایجاد شده و هر دوی آن‌ها نیز از یک بخش زبانی مشابه در مغز نشات می‌گیرند، اگر حرف‌ها و حالات بدنمان ناهماهنگ باشند، شنونده گیج می‌شود.
برای تمرین هماهنگی حرکات بدن با گفتار می‌توانید جلوی آینه صحبت کنید و آگاهانه در حین صحبت دست‌هایتان را برای انتقال مفاهیم تکان دهید.
راحت بودن
میزان راحتی شما در هنگام ارتباط کلامی از طریق زبان بدن، حالت چهره و صدا منعکس ‌شده و هرگونه استرس باعث انتقال بی‌اعتمادی می‌شود، زیرا استرس شما این پیام را به مغز شنونده منتقل می‌کند که مشکلی وجود دارد و حالت دفاعی را در شنونده تحریک می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد حتی یک دقیقه تمرین تمدد اعصاب، فعالیت بخش‌هایی از مغز را که مسئول کنترل زبان، ارتباط، آگاهی اجتماعی، تنظیم حالات و تصمیم‌گیری هستند را افزایش می‌دهد، از سوی دیگر یک گفتگوی راحت، صمیمیت و همدلی را افزایش می‌دهد، استرس باعث می‌شود زیاد صحبت کنیم و در نتیجه پیام‌ها را به روشنی منتقل نمی‌کنیم.
گردآورنده : سرهنگ اسدی، فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار