قابل توجه فرماندار آبدانان و دیگر تصمیم گیران؛
شهرستان آبدانان با داشتن سه بخشداری، معاونت فرماندار و دهها مدیر اداره که برخی مدیران نیز سابقه ۸ ساله تصدی گری دارند اکنون جهت پویایی و نوسازی اندیشه ها نیاز به تغییراتی می باشد.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 12 March 2022

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: به منظور ارتقا بهره وری و کارایی نیروی انسانی، برقراری نظام مطلوب و ایجاد افزایش انگیزه کارکنان جهت ارتقا شغلی، استفاده از تمامی ظرفیتها در همه دستگاههایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بنابراین تغییر در هر سیستمی از الزامات بوده و با تغییر دولتها معمولا تغییرات شکل و در سطوح مختلف مدیریتی و متناسب با سیاستهای دولت جدید و در مسیر تحول و رفع مطالبات مردم نیروهای جدید با تفکر و اندیشه نو روی کار خواهند آمد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم تغییرات در استان با انتخاب استاندار انجام و سپس در سطح معاونین، فرمانداران و مدیران کل صورت پذیرفت.

اینک که ایستگاه تغییرات به مدیران ادارات و بخشداران رسیده فرمانداران و مدیران کل با هماهنگی و مشورت و بر اساس شاخص ها بهترین و کارآمدترین انتخابها را داشته باشند.

شهرستان آبدانان با داشتن سه بخشداری، معاونت فرماندار و دهها مدیر اداره که برخی مدیران نیز سابقه ۸ ساله تصدی گری دارند اکنون جهت پویایی و نوسازی اندیشه ها نیاز به تغییراتی می باشد.

ولیکن لازمه این تغییرات توجه به خواسته ی مردم و همچنین معیارهایی که در قانون ملاک عمل انتخابها قرار داده می باشد.

بومی گزینی مهمترین خواسته مردم

از آنجا که فرماندار شهرستان خود غیربومی و خارج از شهرستان است لذا نباید با توجیه غیر آشنا بودن به ظرفیتهای منطقه خارج از شهرستان و بخش نیرو برای پستها معرفی نماید و این اصلی ترین خواسته مردم خصوصا در بحث انتخاب بخشداران است که طی ادوار گذشته این مطالبه کمتر محقق نشده و اینک انتظار است در این دولت تحقق یابد.

هر چند این موضوع قانون نیست ولی تجربه نشان داده که بهره وری و کارآمدی نیروی بومی قطعا بالاتر از نیروی غیر بومی خواهد بود.

از دیگر ملاکهای انتخاب مدیران وابسته بودن به دستگاه مربوطه است، گزینش مدیر از سایر دستگاهها بدعت نامیمونی بود که از سنوات قبل باب شده و مدیرانی ناآشنا و نابلد به روال کار اداره مطبوع انتخاب که راندمان کار را پایین و عملکرد مفیدی نداشتند.

 عدم بکارگیری نیروی خارج از دستگاه در پاره ای از اوقات به قانون تبدیل شد اما در بسیاری ادارات عملیاتی نگردید لذا انتظار است این رویه در دولت جدید تکرار نشده و نیروی ناآشنا و ناوارد از دستگاهی غیر برای ریاست اداره ای قالب نشود.

این دو مولفه در کنار مسئولیت پذیری، قاطع بودن، داشتن انگیزه، صادق و مورد اعتماد بودن، پاکدست و اخلاق مدار، خلاق و داشتن ارتباط قوی با مردم و مدیران بالادست می تواند از ویژگیهای انتخاب مدیران توانمند و کارآمد در شهرستان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار