نیاز به احساس امنیت و آرامش حسی است که همواره در بشر وجود داشته و به مرور زمان سبب تکمیل خواسته ها و پیشرفت به سمت تکنولوژی شده است. از سمت دیگر جهش تکنولوژی نیز غافلگیر کننده بوده و هر روز منجر به ابداع و تولید وسیله ای نو با کارایی های شگفت انگیز می شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 09 March 2022

جهش تکنولوژی در منازل

نقش پیشرفت تکنولوژی در منازل

امروزه هر گوشه ای از یک خانه را نگاه کنید قطعا تکنولوژی در آن نفوذ کرده است. از فرش، میز و صندلی و ساده ترین المان های دیگر گرفته تا روشنایی های ریموت دار، سیستم های هوشمند کنترلر، کلید و پریزهای لوکس و انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی مثل دوربین های مدار بسته و پنل های آیفون تصویری و غیره ....همه تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی قرار دارند. یکی از سیستم هایی که در هر ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد درب بازکن ها هستند که در گذشته ای نه چندان دور سیستم های باز کردن درب ساختمان معمولا با آیفون های صوتی انجام می شده است به این صورت که شخص مراجعه کننده با زدن کلید زنگ دم درب پیغامی را به دستگاه نصب شده داخل منزل ارسال می کرده و سپس از این سو با فشردن یک کلید درب ساختمان باز می شده است.

در واقع استفاده از آیفون صوتی هنوز هم در خانه ها یا محیط های خاص طرفداران خود را دارد و از طرفی قیمت به صرفه تری که نسبت به نسل جدید این دستگاه دارد توانسته است گروهی را به خود پایبند نگه دارد. با پیشرفت در ساخت این محصولات و احساس نیاز به تامین امنیت بالاتر، نسل جدیدی از این دستگاه ها به نام آیفون تصویری روانه بازار شد که انتقال تصاویر از پنل خارج ساختمان را به مانیتور داخل ساختمان انجام می دهند. در تولید انواع آیفون تصویری رقابت گسترده ای بین شرکت های مختلف ایرانی و خارجی ایجاد شده است که هرکدام سعی دارند محصول خود را با امکانات و قابلیت های بیشتری ارائه دهند.

ظهور آیفون تصویری با امکانات خارق العاده

در ابتدا انتظار ما از یک آیفون تصویری صرفا به دیدن تصویر فرد مراجعه کننده به درب ساختمان و امکان باز کردن درب از داخل ساختمان محدود می شده است ولی این روزها انواع دربازکن های تصویری با قابلیت های ویژه ای تولید می شوند که می توانند همزمان گروهی از نیازهای شما را برطرف کرده و احساس لمس تکنولوژی را به شما بدهند. در ادامه به معرفی تعدادی از این قابلیت های خاص می پردازیم :

جهش تکنولوژی در منازل

ضبط تصاویر مراجعه کننده ها

شما می توانید با آیفون تصویری منزل خود در صورتی که قابلیت ضبط تصاویر را داشته باشد، از فرد مراجعه کننده تصویر یا ویدیو تهیه نمایید تا در زمان بازگشت به منزل بتوانید این تصاویر یا ویدیوها را دیده و از حضور افرادی که به منزل شما مراجعه کرده اند آگاهی یابید.

قابلیت برقراری تماس با واحدهای دیگر

بعضی از انواع جدید آیفون تصویری دارای شماره گر بوده و می توانید با استفاده از درب بازکن خود با دیگر واحدهای ساختمانی و یا واحد نگهبانی تماس بگیرید. امکان دیگر، قابلیت دایورت کردن زنگ آیفون خانه به یک واحد دیگر و یا روی خط تلفن شماست که می تواند در مواقع عدم حضور در خانه شما را از حضور مراجعه کننده ها آگاه سازد.

قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته

در صورتی که آیفون شما دارای قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته باشد می توانید تصاویر دوربین های مدار بسته خود را روی آیفون منزلتان مشاهده نمایید. قابلیت دیگر در برخی از این دستگاه امکان باز کردن درب پارکینگ علاوه بر درب اصلی ساختمان نیز می باشد.

باز کردن درب با گوشی تلفن همراه و برقراری مکالمه

گروهی از تولید کننده های خارجی و ایرانی در مدل های جدید این محصول قابلیت هایی قرار داده اند که به طور مثال می توانید با نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی تلفن همراه خود تصاویر افراد مراجعه کننده را مشاهده کرده و از همان طریق گوشی خود درب ساختمان را باز نمایید. از سوی دیگر در گروهی از محصولات شما می توانید حتی با افراد دم درب ساختمان تماس تصویری یا صوتی برقرار نمایید.

برای یک انتخاب درست حتما باید ابتدا نیازها و انتظارهایی را که از تکنولوژی در ابزار مختلف دارید شناسایی کنید و سپس بر این اساس کالای مورد نظرتان را انتخاب نمایید به طور مثال گاهی شما از گوشی تلفن همراه خود انتظار باز کردن درب ساختمان را ندارید ولی با خرید یک گجت هوشمند همانند درب بازکن تصویری پیشرفته این امکان را دارید که تمامی قابلیت ها و کاربری ها را با گوشی تلفنتان انجام دهید. گاهی نیز نیاز به یک دربازکن تصویری ساده دارید که از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار