رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بی دقتی و کم توجهی شهروندان در انجام خریدهای اینترنتی احتمال سرقت اطلاعات بانکی و خالی شدن حساب آن ها را در پی دارد
کد خبر: ۱۰۳۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 09 March 2022

به گزارش تابناک قم، "علی موالی" در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی های گسترده، خرید اینترنتی از ملزومات زندگی شهروندان شده و امسال هم به خاطر شرایط بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر خرید های اینترنتی شب عید مردم هستیم.

وی بیان کرد: اما در کنار همه فرصت های یک خرید آنلاین، تهدیدات و آسیب هایی نیز وجود و احتمال دارد شهروندان در پی بی دقتی و کم توجهی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت رفته و یا با دریافت کالاهای تقلبی روبرو شوند.

موالی به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی امن را دارند گفت: به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس سایت های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمامی درگاه های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می شوند.

وی بیان کرد: در خرید های زیر 100 هزار تومان هم از رمز پویا استفاده و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خوداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و غیرمرتبط از شماره‌های ناشناس به‌خصوص پیامک‌های دریافتی از شماره‌های تلفن همراه، مراتب را در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار