بوستان «ارکیده» به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در حاشیه بلوار شهید صادقی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 08 March 2022

به گزارش تابناک قم، بوستان «ارکیده» در حاشیه بلوار شهید صادقی با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه استان و امام‌جمعه قم، سقائیان‌نژاد شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر قم به بهره‌برداری رسید.

این بوستان به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در حاشیه بلوار شهید صادقی احداث‌شده و نقش مهمی در افزایش سرانه‌های فضای سبز منطقه یک قم دارد.

پیام جوادیان در حاشیه این مراسم با اشاره به این که عملیات تملک و احداث بوستان ارکیده از سال ۹۷ آغازشده است، گفد: هشت میلیارد ریال برای تملک و بالغ‌بر ۳۱ میلیارد ریال برای احداث این بوستان و درمجموع ۳۹ میلیارد ریال در حاشیه بلوار شهید اسماعیل صادقی هزینه شده است.

وی گفت: مساحت بوستان بالغ‌بر ۱۱ هزار مترمربع است و با توجه به این که بلوار شهید صادقی به‌عنوان رنگ ترافیکی و یکی از ورودی‌های شهر محسوب می‌شود احداث این بوستان اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به تراکم منطقه و بلندمرتبه‌سازی، افزایش سرانه فضای سبز این منطقه ضرورت داشت که با احداث این بوستان این مهم نیز موردتوجه قرار گرفته است.

جوادیان با بیان این که درختان توت، انار، زیتون و گل محمدی و سایر گونه‌های زینتی در طراحی بوستان استفاده‌شده است،گفت: وسایل بازی کودکان و سکوهای نشیمن نیز در بوستان قرار گرفته تا همشهریان بتوانند از فضای این بوستان برای تفریح و سرگرمی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار