مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی و یارانه حمل سوخت برای ۶۲۵ خانوار غرب این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 07 March 2022

محمدعلی کاظمی اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌های حفاظتی و حمایتی است که در قالب تحویل وسایل گرمایشی منازل، تجهیزات پخت و پز، سیلندر گاز و آبگرمکن گازی برای کاهش وابستگی خانوارهای ساکن در مناطق جنگلی به چوب درختان و حفاظت از جنگل‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که جنگل های زاگرسی در مناطق غرب و جنوب استان قرار دارد طرح جایگزینی سوخت‌های فسیلی نیز برای شهرستان‌های مُشرف به این نواحی بویژه فریدونشهر انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به دیگر طرح های حمایتی و حفاظتی سال جاری خاطرنشان کرد: اجرای ۷.۵ کیلومتر کمربند حفاظتی و انجام عملیات پیش آگاهی و کنترل آفات در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل های استان دیگر طرح ها را شامل می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: احیاء و بازسازی عرصه های تخریب یافته ناشی از فعالیت های معدنی در ۱۴۰ هکتار و پهنه بندی مدیریت حریق در یک میلیون هکتار از دیگر طرح های این بخش است.

وی تصریح کرد: پاسخگویی به ۳۳۰ استعلام مربوط به معادن در مجموع به مساحت بیش از ۳۰۳ هزار هکتار و موافقت فعالیت های معدنی در گستره بیش از ۱۴ هزار هکتار دیگر اقدامات این بخش بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار