محمدمهدی محمدی
رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور و مراکز معاینه فنی» و «مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا» گفت: مجموعه سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا، از لحاظ سیستم اداری و حمل و نقل، یکی از اتحادیه های سرآمد در کشور است
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷ 07 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، محمدمهدی محمدی با بیان اینکه، مجموعه سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا، از لحاظ سیستم اداری و حمل و نقل، یکی از اتحادیه های سرآمد در کشور است و قزوین و اصفهان نیز جزو استانهای پیشگام هستند، روال اداری مجموعه نکا را مرتب و منظم برشمرد و گفت: سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا الگوی بسیاری از شهرهای کشور است.

اتحادیه حمل و نقل نکا از برترین های کشور است
 

وی تصریح کرد: در سیستم اداری و اجرایی نیز مجموعه ی ما جزو محدود سازمانهای حمل و نقل است که کارهای ترافیکی، خط کشی، رنگ آمیزی و علایم انجام میدهد، بطوریکه این کارها جزو وظایف ذاتی ما نیستند، اما انجام میدهیم و به شهرداری کمک میکنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا در ادامه گفت: از زمانی که CNG را از شهرداری گرفتیم به ندرت پیش آمد که تعطیل و مشکل داشته باشد، همیشه بروز بوده و حتی در حادثه ای که پیش آمد زمان زیادی تعطیل نبود و به سرعت مشکل را برطرف کردیم.

محمدی با اشاره به اینکه، این سازمان وظایفی مانند صدور دفترچه، انجام گزارشات، نظارت بر خطوط و غیره دارد که انجام می دهد، اعلام کرد: در چند سال گذشته در فضای حمل و نقل کشور، چند کار مهم انجام شد که یکی اجرای طرح سیمفا یعنی سازمان یکپارچه کشور بود که تمام تشکیلات آن در مجموعه ی ما است و متولی آن ما هستیم که بسیار موفق بود و باعث شد که نکا در کشور شناخته شده شود که با این کارِ بزرگِ امنیتی که تمامی مراکز معاینه فنی به آن وصل هستند، روز به روز بهتر می شود و ارتقا پیدا می کند.

وی درباره ی اتفاق دیگر که جزو موفقیت‌های اتحادیه محسوب میشود، گفت: اتفاقی که با پیگیریهای مهندس متولی مدیرعامل اتحادیه و زحمات پرسنل و دست‌اندرکاران، در سامانه ی سمیع کشور درحال رخ دادن است و زیرساختهای آن را ساخته و هزینه ی سنگینی کردیم طرحی است که، عوارض خودرویی در سامانه ی سمیع به حساب شهرداری‌ها و مدیریت شهری می رود که هم هزینه و کمیسیون کمتری دریافت می شود و هم مرتب تر و یکپارچه تر می شود که قطعا در سال ۱۴۰۱ استارت می خورد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا یکی از مشکلاتی که از سال ۱۳۹۳ بخاطر بدهی دولت به تامین اجتماعی، افتاده بود را قطع بیمه ی رانندگان تاکسی عنوان کرد و خبر داد: با پیگیری‌ها و رایزنی های مجموعه ی اتحادیه قرار شد که سامانه ای ایجاد و دوباره بیمه محقق شود و این کار در اواخر سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد که خوشحال کننده بود.

محمدی اظهار کرد: ما میتوانیم با حذف افرادی که بیمه تاکسی هستند ولی راننده تاکسی نیستند، افراد جدیدِ مشغول به کار را جایگزین کنیم که به مدد روابط وزارت کشور با تامین اجتماعی این موضوع حل و بخشنامه اش صادر شد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۴۰درصد از رانندگان نکا بیمه هستند و چون بیمه رانندگان از سال ۱۳۹۳ قطع شده بود، دیگر رانندگان ما نتوانستند بیمه شوند که برخی ها سمت بیمه باغداری، کارگری و غیره رفتند که مجددا سال گذشته تامین اجتماعی کسانی را که بیمه ی باغ بودند، حذف کرد که درحال حاضر هیچ بیمه ای ندارند و بعضی هایشان خود بطور آزاد پرداخت میکنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا عنوان کرد: در شهرستان نکا تعداد ۳۵ دستگاه تاکسی بیسیم و ۳۰۸ دستگاه تاکسی شهری وجود دارد و امسال، تعداد ۷ تاکسی فرسوده مدل ۸۶ و ۸۷ نوسازی شدند و مدل ۱۴۰۱ خوردند.

محمدی تصریح کرد، در حال حاضر نوسازی خودرو وام ندارد و نقدی است که باید مالکان خودرو، خودشان به قیمت روز مبلغ را پرداخت نمایند که نوسازی بعضی از پژوها مبلغ ۱۴۰ میلیون و سمندها ۱۶۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه: هر کدملی فقط یک تاکسی میتواند داشته باشد و خرید و فروش خودروها با امتیاز نیز انجام میپذیرد گفت: در خودروهای تعویضی، امکان خرید و فروش وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان نکا گفت: برای امتیاز گرفتن، آقایان و خانمها حتما باید متاهل باشند و فقط یک شرط و تبصره وجود دارد و آنکه آقایان و خانمهای مجرد به شرط داشتن کفالت قانونی از دادگستری می توانند امتیاز بگیرند.

محمدی گفت: شهرستان نکا راننده ی خانم ندارد و فقط تعداد ۵_۶ نفر از خانمها مالک پروانه خودرو هستند که راننده هایشان، شوهران و یا پسرانشان هستند.

به گزارش تابناک مازندران: محمدمهدی محمدی، دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری و دارای ۱۵ سال سابقه ی کار در شهرداری است. وی از سال ۱۳۹۲ تاکنون «مدیرعامل سازمان نکا» و از سال ۱۳۹۴ بعنوان «عضو هیات مدیره اتحادیه حمل و نقل کشور» انتخاب شد. در سال ۱۳۹۷ نایب رییس اتحادیه حمل و نقل کشور و در مهر سال ۱۳۹۹ «رییس هیات مدیره حمل و نقل کشور» شد. در اواخر سال ۱۳۹۹ به خاطر تغییر و تحولات بعنوان «سرپرست اتحادیه کشور و مراکز معاینه فنی» انتخاب گردید.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار