مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اشتغال ۳۲۰ نفر در واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار منطقه ،گفت: روزانه ۳۰ تن تخم مرغ و گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 05 March 2022

علی محمد هوشمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط روزانه ۱۳ تن تخم مرغ در پنج واحد تولیدی با ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه از سوی فعالان بخش اقتصادی در حال تولید است.

وی با بیان اینکه در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار یادشده زمینه اشتغال ۷۰ نفر از افراد جویای کار فراهم است ، خاطرنشان کرد: در این واحدها سالانه حدود پنج هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ مصوب در شهرستان ابرکوه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت مرغ تنظیم بازار هم ۳۰ هزار تومان است که این عدد ۴۰۰ تومان نسبت به یزد مرکز استان به دلیل بعد مسافت وکرایه حمل و نقل و هزینه های جانبی بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد : با طرح توسعه ۲ واحد تولیدی که هم اکنون در دست ساخت است ، با بهره برداری از آن سال ۱۴۰۱ با پرورش ۳۰۰ هزار قطعه ظرفیت تولید تخم مرغ دراین شهرستان به ۲برابر افزایش می یابد.

این مسئول همچنین ادامه داد: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف استان های یزد و شهرهای همجوار استان های اطراف می شود.

 

هوشمند اضافه کرد : این میزان تولید در۷۰ واحد مرغ گوشتی که بیش از نیمی از آنها فعال است ، با ظرفیت پرورش یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در حال تولید است.

وی بیان کرد: ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در هر دوره است که در این واحدها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم در زمینه پرورش مرغ گوشتی فعالیت دارند.

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای تولید فرآورده های دامی و طیور دارد که می تواند علاوه بر افزایش تولید در ایجاد اشتغال موثر باشد.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فرآورده های دامی شامل پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ ، یکهزار و ۶۳۰ تن گوشت قرمز ، ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن شیرخام، ۱۶ تن عسل و پنج هزار تن تخم مرغ تولید می شود که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار