کد خبر: ۱۰۳۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 03 March 2022

طی سال‌های گذشته با افزایش آلودگی هوای شهرستان‌های میبد و اردکان، عده‌ای هرگونه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی حتی صنایع‌های تک، دانش بنیان، پاک و کم آبخواه در این منطقه را برنتابیده و با برخوردهای رادیکالی که ریشه در عدم آگاهی آنان دارد، فرار سرمایه و سرمایه گذار را برای این خطه به ارمغان آورده‌اند!
اگر امروز شهرستان‌های اردکان و میبد نسبت به سایر شهرستان‌های استان توسعه همه جانبه مضاعفی را تجربه کرده و بستر انتفاع یا قدرت و نزاع بسیاری از مسئولین را فراهم آورده‌اند، بی شک ریشه در تعامل با بسیاری از صنایع و معادنی دارد که دل در گروی آبادی و آبادانی این منطقه داشته‌اند.
نکته حائز اهمیت، قطعا حفظ و صیانت از محیط زیست این شهرستان‌هاست اما این نگاه نباید مانع از توسعه کارآفرینی و توسعه صنایع پاک، های تک و دانش بنیان در این مناطق شود. از طرفی نیز نمی‌توان سرمایه‌گذاری‌های چندهزار میلیاردی در این شهرستان را با بیل و کلنگ و لودر با خاک یکسان کرد؛ بی شک راهکارهای کارشناسی و علمی در بهبود وضعیت صنایع آلاینده و نجات محیط زیست نیز بسیار است که اگر نماینده مردم میبد در مجلس بگذارد، همه موارد گفته شده را بررسی و مطالعه کرده و مانع کارآفرینی یا همراهی صنایع در بهبود وضعیت نشود، در این منطقه قابل اجراست!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار