فرماندار شهرستان سیروان
فرماندار شهرستان سیروان گفت: برخورد با خرده‌ فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر جزو اولویت‌های ما در شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 03 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  علیرضا رئیسی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد می‌توانند در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش آفرینی زیادی داشته باشند.

وی خواستار هم افزایی و مشارکت کلیه دستگاه ها در اجرای برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شد و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی جامعه امروزی است و کوتاهی در این امر دامن‌گیر تک‌تک آحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد و نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

فرماندار سیروان با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون سوداگران مرگ برای ضربه زدن به نسل جوان می باشد، خاطرنشان کرد : برگزاری نمایشگاه ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان از مضرات مواد مخدر توسط اساتید مربوطه باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران آموزش قرار گیرد.

وی بیان داشت: اگر هر دستگاه در زمینه شرح وظایف خود با درک مسئولیت ها و اهمیت پرداختن برای مبارزه با مواد مخدر اقدام مناسب داشته باشد در کنار عموم جامعه می توان با اجرای طرح های پیشگیرانه و آگاهی بخشی به مردم مصونیت های لازم را ایجاد نمود.

رئیسی با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر حرکت بسیجی و جهادی می طلبد، افزود: همکاری نیروهای انتظامی و اطلاعات در این امر ضروری می باشد، آسان گرفتن تسهیلات اشتغال زایی برای بهبود یافتگان از اولویت های اساسی برای بازگشت این قشر به دامن جامعه است.

وی بر تلاش جدی نیروی انتظامی برای مبارزه با سوداگران مرگ تأکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که در ایام نوروز مهمانان زیادی به این منطقه سفر می کنند می بایست نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای مرتبط با برنامه‌ریزی های مدون و نا امن کردن گلوگاهها عرصه را برای فروشندگان مواد مخدر تنگ تر کنند.

فرماندار سیروان تصریح کرد: دهیاران، شوراهای اسلامی روستا و شهر و همچنین کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی در راستای مسئولیت های اجتماعی می توانند با برگزاری کلاس های آگاهسازی و پیشگیرانه، جامعه هدف را از گرایش به مواد مخدر دور کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار