کد خبر: ۱۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 29 September 2015

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی البرز از واکسیناسیون 196 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) در این استان خبرداد.

دکتر مسعود عصار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال واکسیناسیون دام های کوچک در استان علیه بیماری بروسلوز نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت:برنامه ریزی مایه کوبی دام های اهلی در دامداریها و روستاها هر ساله توسط سازمان دامپزشکی کشور تدوین و به همه استانها ابلاغ می شود.

عصار افزود: یکی از مهمترین اقدامات دامپزشکی در این زمینه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت است که استان البرز در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون سراسری علیه تب مالت از اول خرداد ماه امسال در استان آغاز و 31 شهریور ماه به پایان رسید.

عصار گفت: در این طرح 133 هزار و 619 راس گوسفند و بز در مقابل بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

وی ادامه داد: همچنین 62هزار و 591 راس بره و بزغاله با واکسن FD Rev 1 ( واکسن مخصوص ایمنی اولیه برای پیشگیری بیماری بروسلوز) ایمنیت یافتند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان البرز یادآور شد: جهت ارزیابی عملکرد این واکسن طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی از 10 درصد جمعیت گوسفندی تحت پوشش مایه کوبی قرار گرفته، خونگیری بعمل آمد و نتیجه بررسی های آزمایشگاهی نشانگر عملکرد خوب واکسیناسیون است.

عصار اجرای این طرح را به صورت کامل رایگان دانست و از سازمان دامپزشکی کشور به دلیل تأمین به موقع واکسن و اعتبارات لازم و همچنین از همکاری مسئولین استانی ، بخشداران ، دهیاران و دامداران نیز در انجام این طرح قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار